facebook_pixel
Kingpin: Reloaded försenas till 2021

Kingpin: Reloaded försenas till 2021

I januari avtäckte Spligate Ironworks sitt Kingpin: Reloaded, en nyversion av Xatrix Entertainments hårdkokta fps från 1999. Planen var att spelet skulle släppas någon gång under 2020, men eftersom 2020 numera är på väg mot sitt slut (äntligen!) så har vi nu nåtts av budet om en försening.

Slipgate Ironworks förklarar situationen via Steam, och säger att den ursprungliga planen (att “återskapa” spelet i en modern motor) numera har skrotats, till förmån för en komplett baklängeskonstruktion av både spelet och dess grafikmotor (eftersom den ursprungliga källkoden inte längre finns). Enligt Slipgate Ironworks är detta vad som krävs för att få nyversionen att “kännas som originalet till 100 procent”, inklusive finare detaljer i stil med det ursprungliga spelets “fantastiska” path-finding-system för dess icke-spelar-karaktärer.

Baklängeskonstruktionen är “nästan klar” nu, och vid sidan av programmeringen har teamet också återskapat varje textur från noll, i höga upplösningar. I januari kommer man “sammanfoga allt”, vilket betyder att man även kommer kunna börja dela med sig av fler videor, skärmdumpar och öppna upp den stängda betan.

Här är Kingpin: Reloadeds annonseringstrailer från januari.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar