facebook_pixel
Bioware diskuterar loot i Anthem 2.0

Bioware diskuterar loot i Anthem 2.0

Förra veckan rapporterade vi att Bioware hade släppt lite ny concept art från den kommande, totala omstarten av onlineskjutaren Anthem (kallad för Anthem 2.0 i folkmun). Och nu har man också publicerat ett blogginlägg där man belyser en av originalspelets mest kritiserade aspekter, det vill säga looten.

Mycket av det som sägs är för de redan insatta, men kontentan är att Bioware vill skapa en “tillfredsställande loot-upplevelse”, som “respekterar din tid”. Därför kommer alla föremål göras “bättre och mer konkurrenskraftiga”, och så kommer man på ett mer effektivt sätt kunna söka efter specifik loot, utan att lita alltför mycket på turen. Bioware utlovar också en helt ny equipment-skärm, som kommer göras tillgänglig “överallt” (vilket tydligen inte redan var fallet i originalspelet?) och ge en omedelbar överblick över vad du har i varje “slot”.

Looten är dock bara en liten av det omfattande arbetet med Anthem 2.0, så Bioware tillägger också att man redan “gjort en del förbättringar av skjutandet”, och att man för närvarande “utforskar närstridsföremål och -builds”. Vi vet ännu inte när nyheterna kommer dyka upp i Anthem, men förmodligen dröjer det ett bra tag då Bioware nog tjänar mest på att utföra en komplett nystart, snarare än att introducera nyheterna i sakta mak.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar