facebook_pixel
Activision utlovar två nya titlar baserade på “katalogvarumärken” i år

Activision utlovar två nya titlar baserade på “katalogvarumärken” i år

Det är kvartalsrapportdags i spelbranschen! Tidigare idag skrev vi om att Electrronic Arts fortfarande planerar släppa 14 nya spel under det kommande året, det rådande världsläget till trots. Och nu har Activision tagit till liknande, självsäkra toner, samtidigt som man utlovar två helt nya spel.

De mest relevanta delarna av kråksången har återgivits av industrivetaren Dom på Twitter, där vi får reda på att trots att nästan alla Activision-anställda numera jobbar hemifrån, så kommer man fortfarande släppa ett nytt Call of Duty i år, tillsammans med den sedan tidigare annonserade World of Warcraft-expansionen Shadowlands. Därtill kommer också två titlar baserade på Activison-ägda “katalogvarumärken” släppas i år, vilket baserat på en tidigare kvartalsrapport mycket väl kan innebära helt nya spel i Crash Bandicoot– och/eller Spyro-serierna.

Här är en tweet från den ovan nämnda industriveteranen Dom.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar