facebook_pixel
Huvudstoryn i Final Fantasy XIV kommer snabbas upp i sommar

Huvudstoryn i Final Fantasy XIV kommer snabbas upp i sommar

2017 kollade vi in Noclips dokumentär om Final Fantasy XIV, Square Enix massiva onlinerollspel som ursprungligen släpptes 2010, till tonerna av sällan skådat missnöje. Men istället för att ge upp valde Square Enix att göra om spelet från grunden, vilket har gjort det till ett av genrens mest hyllade spel idag.

Perfekt är det dock inte, inte minst enligt Square Enix själva. Under en livestream (via Reddit och våra internationella kollegor) annonserade nämligen regissören Naoki Yoshida att dramatiska förändringar väntas i sommar, då man kommer banta ner den ursprungliga kampanjen betänkligt (omkring 13 procent av innehållet ska kapas helt och hållet), och snabba upp grinden för att låta nya spelare nå det nyare innehållet snabbare.

Bland annat kommer man inte behöva slutföra några sidouppdrag överhuvudtaget för att nå nivå 50 (två stycken av dem, som anses vara viktiga, kommer istället införlivas bland huvuduppdragen så att spelare inte missar dem), och så kommer man kunna använda flygdjur i de äldre questszonerna. Vi kan också vänta oss en fortsättning av huvudstoryn i den senaste expansionen Shadowbringers, inklusive nya grottor, raids och quests.

Version 5.3 av Final Fantasy XIV planeras släppas i juni eller juli.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar