My Hero One’s Justice 2 – Recension

My Hero One’s Justice 2 – Recension

My Hero One’s Justice 2 är ytterligare ett animespel som tillför föga.

När mangaserier får sina animeadaptioner lämnas inget orealiserat; målet är att även de som inte är bekanta med källmaterialet ska kunna hänga med och njuta till fullo, och uppgiften utförs ofta med bravur. Just därför är det så konstigt att speladaptionerna fortsätter slarva inom det här området.

My Hero One’s Justice 2 är inte bara en obegriplig titel, det är dessutom omöjligt att hänga med i för de icke insatta. Turligt nog är undertecknad ett massivt Boku no Hero Academia-fan (endast baka gaijin använder den engelska titeln!) men till och med jag finner storyläget stympat, då viktiga scener stressas igenom, medan andra ges alltför mycket tid (och ofta mynnar ut i poänglösa slagsmål mot ansiktslösa fiender, exklusiva för spelet).

My Hero One’s Justice 2 bjuder ändå på fullgod fanservice, och glädjande nog för oss Himiko Toga-svurna (den där galna skolflickan som suger blod) så ägnas hon gott om tid under skurkhalvan av storykampanjen. Därtill har utvecklarna Byking gjort ett genuint finfint jobb med karaktärsmodellerna och animationerna, vilket gör att varje specialattack är ett sant nöje att upptäcka, medan resterande attacker oftast också träffar precis som de ska.

Välanimerade superhjältar.

Byking

en.bandainamcoent.eu/my-hero-ones-justice/my-hero-ones-justice-2

555:-

12

Dragon Ball Z: Kakarot

Himiko Toga! Bättre waifu-material finns inte.

Oinspirerat

Utöver en avslutande, formbrytande uppgörelse (du vet redan vilken jag menar om du har hängt med under den pågående animesäsongen) levererar dock spelet bara samma trötta en-mot-en-uppgörelser gång på gång , vilket tillsammans med de diabildartade mellansekvenserna gör hela storyläget synnerligen långdraget, trots att det bara är en handfull timmar långt. Online-, arkad- och uppdragslägena drygar ut livslängden (speciellt eftersom antalet spelbara karaktärer är riktigt generöst) men de allra flesta lär nog känna sig mätta på spelet kring tiotimmarsstrecket.

För vem är One Hero’s Justice 2 skapat och varför? Jag vet ärligt talat inte. Rent teoretiskt borde jag vara den exakta målgruppen, men pressar mig ändå igenom storyläget med våld, för den här recensionens skull. Till och med Dragon Ball Z: Kakarot, som jag recenserade tidigare i år, hade större existensberättigande än så här, då det åtminstone förankrade miljöerna i en öppen värld, och hade den goda smaken att rendera mellansekvenser i spelmotorn, istället för att använda skärmdumpar från animeserien.

Om man vill kan man jämföra My Hero One’s Justice 2 med den gamla skolans licensspel; det finns för att varumärket finns och är populärt, och för att Bandai Namco vill tjäna lite extra pengar. Det är dock inte ett fullständigt hjärtlöst projekt (det är uppenbart att animatörerna älskar de här karaktärerna lika mycket som fansen gör), men väl utan ambitioner till den grad att inte ens Himiko Togas närvaro kan hålla skutan flytande.

My Hero One’s Justice 2 – Recension Reviewed by - .
2.7

54%