facebook_pixel
Call of Duty: Warzone fick en ännu starkare inledning än Apex Legends

Call of Duty: Warzone fick en ännu starkare inledning än Apex Legends

I tisdags släpptes Call of Duty: Warzone, ett battle royale-läge (tillsammans med varianten Plunder) som lade till en enorm, ny karta för 150 samtidiga spelare, och både lanserades som en uppdatering till Call of Duty: Modern Warfare och i form av en fristående free-to-play-utgåva.

Nu är succén ett faktum; i tweeten nedan kan vi nämligen läsa att över 6 miljoner personer spelade Call of Duty: Warzone under de första 24 timmarna, siffror som är ännu mer imponerande än motsvarande för Electronic Arts battle royale-alternativ Apex Legends, som sysselsatte 2,5 miljoner ögonpar under det första dygnet när det begav sig för drygt 11 månader sedan. Huruvida detta är ett tecken på att Call of Duty: Warzone håller på att utvecklas till en fjärde stabil battle royale-pelare (vid sidan av Playerunknown’s Battlegrounds, Fortnite och tidigare nämnda Apex Legends) återstår att se, men tajmingen kunde knappast vara bättre, då den den rådande coronapandemin sannolikt kommer fortsätta hålla folk hemma framför sina datorer ett bra tag till.

Här är tweeten om Call of Duty: Warzones smakstart.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar