facebook_pixel
Ghost Recon Breakpoints “inlevelseläge” försenas

Ghost Recon Breakpoints “inlevelseläge” försenas

I höstas släppets Ghost Recon Breakpoint, en besvikelse inte bara för spelare och kritiker (recension), utan även för Ubisoft själva, som medgav “skarpt nedåtgående förväntningar” för actionspelet blott en månad efter lanseringen. Men Ubisoft har inte gett upp spelet riktigt ännu, snarare tvärtom!

Den stora frälsaren i sammanhanget antas bli ett nytt “inlevelseläge” (immersive mode) som Ubisoft ursprungligen planerade rulla ut för Ghost Recon Breakpoint nu i februari. Uppenbarligen gick dessa planer inte vägen, och i en nyhetsartikel på den officiella hemsidan medger man att både inlevelseläget och den nya ingenjörsklassen försenas på grund av att “komplexiteten för integreringen av det nya läget har visat sig vara utmanande”, även om man fortfarande siktar på lansering någon gång under våren.

Vad är då detta inlevelseläge, kanske du frågar dig? Det är lite oklart, men i slutet av november presenterade Ubisoft resultatet av en community-undersökning, där över 50 procent av spelarna efterfrågade AI-kompanjoner (ett nytt loot- och utrustningssystem samt bättre fiende-AI utgjorde också stora önskemål). Mer information om “immersive mode” väntar den 5 mars, så vi lär återkomma till ämnet då.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar