facebook_pixel
Sea of Thieves har passerat 10 miljoner spelare sedan lanseringen

Sea of Thieves har passerat 10 miljoner spelare sedan lanseringen

Lanseringen av Sea of Thieves var minst sagt tveksam när det begav sig våren 2018, till den grad att Rikard Olsson nöjde sig med att dela ut det förhållandevis låga betyget 75 procent tillsammans med omdömet “ofullständigt med med en väldigt solid grund” i vår recension. Men skam den som ger sig!

Rare och Microsoft höll fast vid sitt piratspel, släppte oräkneliga uppdateringar som gav spelet mer substans, och vips skriver vi 2020 i kalendern, och nås av budet att Sea of Thieves numera har spelats av hela 10 miljoner spelare, vilket gör spelet till det mest framgångsrika nya Xbox-varumärket under den nuvarande konsolgenerationen (trots att pc-versionen hittills inte hittat utanför Microsoft Stores skräckinjagande väggar).

För att fira kommer Rare släppa en ny Sea of Thieves-uppdatering nästa veckas onsdag, den 15 januari, och du kan se en video där producenten Joe Neate går igenom nyheterna här nedan. Spelarnas prestationer är i fokus, så vi kommer få jag rätt på spelarskelett, plakett, gravyrer och efterlysningsaffischer i utbyte mot nya titlar och tatueringar. Vi kommer även få en del livskvalitetsförbättringar, som kommer presenteras i nästa veckas trailer.

Här är den nya utvecklardagboken för Sea of Thieves.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar