facebook_pixel
Halo: Reach låter dig kringgå antifusksystemet – för moddarnas skull

Halo: Reach låter dig kringgå antifusksystemet – för moddarnas skull

Efter lång ovisshet släpps nu äntligen Halo: The Master Chief Collection via Steam, som inkluderar Halo: Reach, Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2: Anniversary, Halo 3, Halo 3: ODST och Halo 4 för blott 40 euro. Spelen släpps dock ett i taget, och först ut är Halo: Reach, prequeln till originalspelet.

Utvecklarna 343 Industries har sedan länge utlovat officiellt moddstöd för samlingens samtliga sex spel, men det är inte redo riktigt ännu. I väntan på de officiella verktygen kommer man dock kunna modda spelet ändå, detta genom att kringgå spelens antifusksystem. En 343-anställd förklarar det hela på Reddit.

– Vi jobbar fortfarande på att förbättra det här i framtiden, men tills vidare kommer ni få ett startalternativ som kringgår antifusksystemet. Det här kommer låta er leka med kampanjen och custom-matcher, men inte matchmaking. Jag förespråkar starkt att ni skapar kopior av allt ni modifierar, så att ni kan växla fram och tillbaka.

Det här uttalandet är fjärran den tidigare fullständigt stängda miljön på Microsoft Store (Microsoft har först nyligen börjat släppa spel till Steam) så att till och med en utvecklare tillåts gå ut och förespråka alternativa lösningar ger oss gott om hopp att Halo: The Master Chief Collection blir en bra produkt, som kan göras ännu bättre av fansen.

Här är en trailer för Halo: Reach till Halo: The Master Chief Collection.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar