facebook_pixel
Sean Murray berättar “allt” om No Man’s Sky: Beyond

Sean Murray berättar “allt” om No Man’s Sky: Beyond

Förra veckan kollade vi in lanseringstrailern för No Man’s Sky: Beyond, den “största uppdateringen hittills” till Hello Games rymdspel. Ursprungligen var det tänkt att Beyond skulle släppas i tre delar, men de blev för beroende av varandra och bakades därför ihop till en enda stor uppdatering.

Nu har Sean Murray, den kreativa ledaren hos Hello Games, bänkat sig framför IGN:s kamera för att berätta “allt” om No Man’s Sky: Beyond, inklusive de tre olika delarna, eller “stråna” som Sean Murray kallar dem.

Först ut har vi den nya VR-funktionaliteten, med stöd för mängder av olika headsets och kontroller, och därefter har vi den dramatiskt utökade onlinefunktionaliteten, där man kan möta upp till 32 samtidiga spelare under sina äventyr i det vidöppna universum, eller de nya Destiny-doftande hubbstationerna.

Det tredje “strået” är dock mer svårdefinierat, då det inkluderar ett helt gäng mindre men icke desto mindre spännande funktioner. Basbyggandet har utökats och tillåter numera simpel programmering med olika elektroniska kretsar (baserna kan också visas upp för andra i de sociala hubbarna) och så har “jordbruks”-delen expanderats, så att man även kan föda upp boskap. Vi kan även förvänta oss saker som finputsade menyer och npc:er som fritt strosar omkring på planeterna, och delar ut quests.

Sean Murray säger att uppdateringslistan för Beyond kommer vara “dubbelt så lång” som för den tidigare No Man’s Sky-uppdateringen Next, och målet är att till och med spelare som redan tillbringat tusentals timmar i No Man’s Sky ska få en “fräsch upplevelse”. Stora ord som spelet förhoppningsvis kan leva upp till!

No Man’s Sky: Beyond släpps på onsdag. Här är IGN:s pratstund med Sean Murray.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar