facebook_pixel
World of Warcraft ser ganska okej ut i Unreal Engine 4

World of Warcraft ser ganska okej ut i Unreal Engine 4

Ett av Blizzards allra största snilledrag med World of Warcraft var att fokusera på estetiken istället för tekniken – av denna anledning höll spelet, grafiskt, långt mycket längre än det mesta annat från 2005, även om otaliga uppdateringar givetvis har förnyat den underliggande tekniken sedan dess.

Men hur skulle World of Warcraft se ut om det hade släppts idag? Videon nedan erbjuder ett möjligt svar på frågan, då de klassiska World of Warcraft-miljöerna Grizzly Hills, Elweynn Forest, Duskwood, Westfall och Durotar har renderats i hypermoderna Unreal Engine 4, med strålande men fortfarande familjära resultat. En riktig stämningshöjare inför lanseringen av World of Warcraft Classic den 27 augusti, även om det spelet självklart kommer se bra mycket sämre ut än det här!

Här är Youtube-videon som visar upp World of Warcraft i en samtida skrud, och om du är nyfiken på hur allting skapades så hittar du gott om länkar i klippets beskrivning.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar