facebook_pixel
Ubisoft pratar mer om Gods & Monsters, verkar inspirerat av The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ubisoft pratar mer om Gods & Monsters, verkar inspirerat av The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Under E3 premiärvisade Ubisoft sitt nya spel Gods & Monsters med hjälp av en intetsägande filmisk trailer, som du kan kolla in här nedan. Och nu, drygt en månad efter E3-mässan, har man äntligen berättat mer, och målar en bild av ett spel som doftar väldigt mycket The Legend of Zelda: Breath of The Wild.

I en färsk intervju för den officiella Ubisoft-bloggen berättar nämligen Jonathan Durmont (creative director) och Marc-Alexis Côté (senior producer) att Gods & Monsters är actionspel i en öppen värld i Assassin’s Creed-stil, men “mycket mer lätthjärtat”, och det kommer dessutom införa “resurs- och uthållighetssystem”, som var väldigt stora delar av just The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Vidare får vi också reda på att spelet kommer ha ett dubbelhopp, och att konceptet med en “100 procent mytologi-baserad värld” i Grekland grundar sig i att teammedlemmarna kände sig begränsade av de historiska miljöerna i Assassin’s Creed Odyssey (som är studions senaste spel). Huvudrollen Fenyx kan också skräddarsys lite hur man vill, och namnet känns onekligen som att det anspelar till Fågel Fenix?

Gods & Monsters släpps den 25 februari. Här är E3-trailern.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar