facebook_pixel
Command & Conquer Remastered har gått in i produktionsstadiet, visar upp användargränssnittet

Command & Conquer Remastered har gått in i produktionsstadiet, visar upp användargränssnittet

I fjol bekräftade EA att de kommer göra remasters av Command & Conquer och Red Alert tillsammans med Petroglyph Games, för att fira seriens 25-års-jubileum under 2020. Vi har tidigare kollat in den nya versionen av Construction Yard, och nu har det blivit dags för en titt på användargränssnittet!

EA-producenten Jim Vesella har nämligen tagit till Reddit för att förklara att målet med det uppdaterade användargränssnittet varit att bibehålla den klassiska känslan, samtidigt som användarupplevelsen förbättras. Detta görs främst genom att minska behovet av att scrolla ned menyerna, vilket man åstadkommit med tre ikoner per rad istället för två (totalt 18 synliga samtidigt) och så har man även infört byggtabbarna från Red Alert 2.

Vidare meddelar Jim Vesella även att man nu formellt lämnat förproduktionsfasen, och gått in i full produktion. Art-teamet hos Lemon Sky jobbar för fullt med att ta fram 4K-grafik, medan Petroglyph levererar flera features varje vecka, nu senast fullt spelbara multiplayermatcher i Command & Conquer Remastered.

Vi har ännu inget spikat lanseringsdatum för Command & Conquer Remastered.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar