facebook_pixel
Katana Zero får speedrun-läge och högre svårighetsgrad inom kort

Katana Zero får speedrun-läge och högre svårighetsgrad inom kort

För en månad sedan släpptes Katana Zero, ett pixligt actionspel av Askiisoft. Jocke Kilman recenserade spelet för den här publikationens räkning, och delade ut betyget 80 procent tillsammans med omdömet “ett knivskarpt actionspel, och en mardrömslik berättelse om en trasig lönnmördare”.

Svårt är det också, har jag hört, i alla fall bitvis. Men spel kan ju alltid bli svårare, så därför planerar Askiisoft släppa en stor uppdatering inom kort (via Eurogamer) som kommer lägga till en ny, högre svårighetsgrad (Hard Mode) och ett speedrunläge för dig som verkligen vill fullända ditt mördande.

Hard Mode kommer dock bli mycket mer än en godtycklig höjning (eller sänkning) av siffror, och kommer bjuda på nya fiendetyper, samt remixade versioner av existerande nivåer och bossar. Speedrun-läget, å andra sidan, kommer introducera “stabilt fiendebeteende”, i syfte att ta bort alla former av slumpmässiga händelser.

Slutligen, och förmodligen det viktigaste av allt: man kommer äntligen kunna klappa katten!

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar