facebook_pixel
Vissa av buggarna i World of Warcraft Classic är avsiktliga

Vissa av buggarna i World of Warcraft Classic är avsiktliga

2017 utannonserades World of Warcraft Classic, en återgång till den gamla skolans WoW, baserat på version 1.12 av det ursprungliga MMO-fenomenet (som släpptes precis innan den första expansionen). Förra hösten fick spelet också en begränsad demo, som spelarna givetvis haft sina åsikter om.

I en ny uppdatering på det officiella forumet delar Blizzards community manager Kaivax med sig av det senaste kring arbetet med World of Warcraft Classic (vi vet redan att spelet kommer släppas i sommar, och ingå i den existerande WoW-prenumerationen utan extra kostnad). Och tydligen tar man suffixet på ännu större allvar än vad många av spelarna varit beredda på!

– Tack till alla som gett oss så mycket feeback att jobba med, särskilt de community-medlemmar som sammanställde listor över problem som folk hittade med demon. Vi har undersökt allt som rapporterats, och vill dela med oss av några anekdoter så att ni kan se hur vi hanterar dessa problem.

– Ett av problemen som rapporterades var att Warlockens summons var trasiga; många spelare sade att du inte borde förlora din nuvarande demon innan den nya dyker upp. Vi dubbelkontrollerade det och jämförde med version 1.12 av det ursprungliga WoW, och fann att din nuvarande demon försvann så fort som du började åkalla en ny. Så demon matchade faktiskt hur spelet ursprungligen spelades.

Blizzard påpekar dock att “vi kommer fixa vissa buggar innan lanseringen, medan vi kommer lämna vissa andra orörda”. Bland exemplen (som förmodligen innefattar det ovan nämnda?) listar Blizzard spelets postsystem, samtidigt som man fastslår att man kommer prioritera spelets kärnsystem, striderna och innehållet. Man har även lagt ner en del tid på användargränssnittet, och på att se till att grafiken “känns” som den brukade.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar