facebook_pixel
Vermintide 2 får Beastmen och endgame-läge i ny expansion!

Vermintide 2 får Beastmen och endgame-läge i ny expansion!

Redan förrförra veckan fastslog vi att svenska Fatsharks co-op-röjare Warhammer: Vermintide 2 är här för att stanna då spelet fick rejäla nyheter, inklusive Unreal Tournament-doftande “mutationer” och weekly challenges. Och nu har man också utannonserat en helt ny expansion!

Winds of Magic, som redan finns på Steam, kommer släppas i sommar och introducera den helt nya fiendetypen Beastmen (“designade för att ge spelare nya problem att hantera”), tillsammans med nya svårighetsgrader (“långt bortom vad som finns tillgängligt för tillfället”), nya talents och ett nytt vapen för varje karaktär.

Däremot kommer vi inte få några regelrätta nya kartor, men väl det nya systemet “weaves”, där vi utöver mutationer kommer få remixade nivåer (exempelvis spela dem baklänges), unika uppdragsmål (exempelvis försvarande av specifika punkter) och portaler som kommer öppnas till helt andra områden, där nivåernas slutgiltiga konfrontationer kommer ske. Målet med “weaves” är att Fatshark hela tiden ska kunna kunna öka utmaningen, vilket i teorin skapar ett “oändligt” endgame-läge för de mest dedikerade spelarna.

Det hela låter lite luddigt i min bok, men eftersom repetitiva nivåer och utmaningar är de i särklass största problemen för vilket co-op-spel som helst, så låter det här faktiskt betydligt mer intressant än en regelrätt ny kampanj. Du kan läsa ytterligare detaljer om Winds of Magic hos våra brittiska kollegor.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar