facebook_pixel
Buggigt nybörjarvapen i Anthem har visat sig vara betydligt mer kraftfullt än tänkt

Buggigt nybörjarvapen i Anthem har visat sig vara betydligt mer kraftfullt än tänkt

“En olycka kommer sällan ensam” eller vad man nu brukar säga; sedan lanseringen i februari har Biowares Anthem dragits med otaliga problem (det mest spektakulära huserar på Playstation 4, där spelet kan få konsolerna att totalkrascha) och nu har ännu ett pinsamt snedsteg upptäckts.

Precis som de flesta andra samarbetsfokuserade onlineskjutare använder sig Anthem av ett scaling-system, så att spelare av olika erfarenhetsnivåer ska kunna spela med varandra och ha roligt. Nu har dock det här systemet slagit bakut då det har visat sig att en level 1 Defender, en riktig nybörjarpuffra, är ett av spelets mest kraftfulla vapen, och att det i händerna på höglevelspelare fäller fiender betydligt kvickare än end-game-vapen, trots att siffrorna fortfarande överensstämmer med vad som utlovas av vapnets stats.

Det här fenomenet belystes ursprungligen av Reddit-användaren YeetLordSupreme, och sedan dess har Andrew Johnson, global community lead för Anthem, förklarat att det “rör sig om en bugg specifikt relaterad till standardföremålen i en loadout i kombination med utrustning av högre nivå”. Detta “fungerar inte som tänkt och teamet jobbar på att åtgärda det inför en kommande uppdatering”.

Om Anthem fortsätter i den här takten kanske det blir lika pinsamt som Fallout 76 till slut!

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar