facebook_pixel
Activision-vibbarna är påtagliga i lanseringstrailern för Sekiro: Shadows Die Twice

Activision-vibbarna är påtagliga i lanseringstrailern för Sekiro: Shadows Die Twice

Det nya spelet Sekiro: Shadows Die Twice av Dark Souls-utvecklarna From Software släpps nästa veckas fredag, den 22 mars. Därmed har man släppt en lanseringstrailer som du kan kolla in här nedan (för de ska släppas flera veckor i förtid numera) där utgivarna Activisions inblandning ger sig till känna.

Det är dock inte så illa som det låter då spelsekvenserna fortfarande imponerar djupt, men det rimmar ändå illa att para ihop den här typen av spel med en typisk “mystisk” cover-version av en låt som förmodligen är jättekänd (men som jag personligen inte förmår placera). Låt oss med andra ord hoppas att Activisions inflytande inte sträcker sig längre än marknadsföringen, och att From Software fått utveckla själva spelet precis hur de vill.

Du bör dock inte förvänta dig en recension av oss här på PC Gamer inom den närmaste framtiden, då Activision meddelat (via VG247) att man inte kommer skicka ut promoexemplar av Sekiro: Shadows Die Twice till varken recensenter eller influencers innan lanseringen.

Det här brukar normalt kunna tolkas som ett brist på förtroende för produkten, och ett försök att gömma besvikelsen så länge som möjligt, men i det här fallet skulle jag nästan kunna satsa pengar på att From Software själva vill att alla spelare ska få uppleva Sekiro samtidigt, för att tillsammans lösa utmaningar och kanske även interagera med varandra inom själva spelet (även fast äventyret kommer vara enspelarfokuserat).

Här är lanseringstrailern för Sekiro: Shadows Die Twice.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar