facebook_pixel
XCOM-doftande Phoenix Point försenas till september

XCOM-doftande Phoenix Point försenas till september

Det är svårt att utveckla spel, okej? Speciellt när man kör indie och finansieras via Fig, som fallet var med Snapshot Games XCOM-doftande Phoenix Point under våren 2017. Ursprungligen siktade man på lansering hösten 2018, men detta blev sedan juni 2019 och har nu glidit vidare ända till september 2019.

I videon här nedan förklarar Julian Gollop (som skapade det ursprungliga X-COM när det begav sig i början av 90-talet) att Phoenix Point fortfarande kommer bli “innehållskomplett” enligt den tidigare tidtabellen, men att man tagit beslutet att försena spelet i syfte att testa och polera det i större omfattning. En ny, fjärde förhandsversion (för de som bidrog till finansieringen) kommer dock släppas i mars tillsammans med en “stor mängd nytt innehåll”, och Julian Gollop ser fram emot att justera Phoenix Point ytterligare baserat på feedback från fansen.

Här är Julian Gollops video om förseningen av Phoenix Point.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar