facebook_pixel
Activision bekräftar att nästa Call of Duty kommer ha “en helt ny kampanj”

Activision bekräftar att nästa Call of Duty kommer ha “en helt ny kampanj”

Tidigare idag rapporterade vi att Activision Blizzard har sagt upp nästan 800 anställda, med anledning av sänkta projiceringar för 2019 (även fast man slog nya intäktsrekord under 2018). Därmed förväntar man sig också att årets Call of Duty kommer sälja sämre än fjolårets Black Ops 4, i alla fall till en början.

I ett samtal med aktieägare (via våra brittiska kollegor) delade Activision-cheferna Rob Kostich och Dennis Durkin också med sig av de första detaljerna om spelet, som sannolikt utvecklas av Infinity Ward. För det första kommer den nya titeln “ha en helt ny kampanj”, tillsammans med “en stor, vidsträckt multiplayervärld, och självklart en del roligt co-op-gameplay”. Spelet sägs också “ha bred dragningskraft och tilltala både nya och existerande fans” samt representera “ett stort steg framåt för serien som även har rötterna i delar av dess allra viktigaste historia”.

Det bör dock påpekas att ordet “kampanj” inte nödvändigtvis behöver innebära renodlat enspelar-material, men vi kan nog känna oss säkra på att det nya Call of Duty kommer vara betydligt mer handlingsdrivet än Black Ops 4.

Som vanligt kommer årets Call of Duty sannolikt presenteras någon gång i vår.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar