facebook_pixel
Nya sekvenser från Sekiro visar upp den öppna bandesignen

Nya sekvenser från Sekiro visar upp den öppna bandesignen

Ett av de spel som jag ser fram emot allra mest just nu är Sekiro: Shadows Die Twice, förmodligen med anledning av att jag håller på att spela igenom Dark Souls för första gången (i form av fjolårets nyutgåva). Game Informer anser också att spelet verkar lovande, och har därför inlett en Sekiro-månad!

Du kan ta del av innehållet via Game Infomers samlingssida, och under gårdagen premiärvisade man ett nytt gameplay-klipp som fick åtminstone mitt hajpreglage att slå i taket. Sekiro: Shadows Die Twice utlovar betydligt öppnare nivådesign än Dark Souls-spelen, och istället för en lång rad av mer eller mindre trånga korridorer kommer vi nu få utforska fullständiga slutna områden, svinga runt med den nya änterhaken, upptäcka lönndörrar eller simma genom sjöar för att smyga fram till fiender och dela ut den första attacken.

Sekiro: Shadows Die Twice släpps den 22 mars. Här är också en halvtimmeslång Game Informer-diskussion.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar