facebook_pixel
Darksiders III:s lättaste svårighetsgrad har blivit ännu lättare

Darksiders III:s lättaste svårighetsgrad har blivit ännu lättare

I tisdags släpptes Darksiders III, men redan i måndags kunde vi på PC Gamer publicera vår recension. Jag spelade igenom äventyret på den näst lägsta av de fyra svårighetsgraderna (“balanced) och även om spelet absolut bet ifrån mellan varven så skulle jag ändå inte vilja beskriva det som överdrivet svårt.

Ändå har folk bevisligen haft problem, till och med på den lättaste svårighetsgraden “story”, vilket nu lett till att Gunfire Games gjort “story”-läget mer lättuggat i och med den första officiella patchen. Andra nyheter inkluderar också “förbättringar för att öka prestandan och förkorta laddningstiderna” och “flertalet åtgärdade kraschproblem” (även om spelet aldrig kraschade för mig, och jag upplevde aldrig några frame drops heller) samt “force respawn”-funktionalitet, som spelare kan använda som sista utväg om de fastnar i miljöerna.

Jag har också hört talas om flertalet recensenter som drabbats av en spektakulär och ovanligt elak save-bugg (däribland PCG-redaktionens egna Fredrik “Bamseponny” Eriksson), något som den här patchen också verkar åtgärda, i alla fall om sparfilen blev korrupt i samband med Gluttony-fighten?

Här är förra veckans lanseringstrailer för Darksiders III.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar