facebook_pixel
Darksiders III har lagt till “klassiskt” stridsläge i ny uppdatering

Darksiders III har lagt till “klassiskt” stridsläge i ny uppdatering

I november släpptes Darksiders III, och undertecknad recenserade spelet för den här eminenta tidningens räkning. Dark Souls-influenserna var mycket påtagliga, på gott och ont, vilket omedelbart ledde till en ny lättare lägsta svårighetsgrad, och nu har ytterligare eftergifter gjorts.

Den nya patchen har nämligen introducerat ett nytt alternativt “klassiskt” stridsläge, vilket gör det enklare att avbryta attacker med undanmanövrar och kvickare att använda föremål. Mer som de tidigare Darksiders-spelen, med andra ord, och därtill har utvecklarna Gunfire Games också implementerat nya checkpoints så att man ska kunna spara sina framsteg oftare. Inga av dessa förändringar är nödvändiga eller ens önskvärda i min bok (det största problemet med Darksiders III är de torftiga miljöerna och den intetsägande handlingen) men om någon av dessa egenheter oroat dig så torde allt kanske vara frid och fröjd nu?

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar