facebook_pixel
Du måste se hur Just Cause 4 marknadsförs i Japan

Du måste se hur Just Cause 4 marknadsförs i Japan

Du är ansvarig för att marknadsföra Just Cause 4 – hur gör du? Förmodligen väljer du att fokusera på seriens signum, närmare bestämt dess högoktaniga action. Explosioner, galna stunts, och änterhakar.

Detta låter också fullt logiskt – så länge du inte bor i Japan. Där har trailermakarna gått en… annorlunda väg. Bara… titta och njut:

Så, att… Ja, men jo, men okej. Javisst. Va?!

Istället för att visa upp Rico Rodriguez och hans fäbless för crazy action så följer vi en gullig maskot. Maskoten i fråga (vars namn jag inte känner till – Benny kanske vet, fråga honom) verkar mån om att efterapa Ricos stunts, med varierade resultat.

Jag ska vara ärlig. Om det här var mer talande för spelets innehåll skulle mitt intresse ha höjts flera gånger om. Nu tror jag dock inte riktigt att det är så, som påvisades i vår förhandstitt.

Just Cause 4 släpps i vilket fall 4e december. uwu

Om skribenten

Rikard Olsson

Före detta Stockholmare som älskar pixlar, postmodernitet och pretentioner. Bor numera i England med en fru, två katter och fler Mario-figurer än någon rimlig människor borde ha. Är fin som jag är.

Liknande artiklar