facebook_pixel
XCOM: Enemy Unknown-designern utlovar “något speciellt” inför sexårsjubileumet

XCOM: Enemy Unknown-designern utlovar “något speciellt” inför sexårsjubileumet

Det är svårt att föreställa sig nu, men när XCOM: Enemy Unknown lanserades den 9 oktober 2012 var de turordningsbaserade, taktiska strategispelen närmast utrotningshotade. Snabbspola fram till 2018 och vi snubblar över XCOM-inspirerade spel nästintill varje månad, inklusive det kommande svenska bidraget Mutant Year Zero: Road to Eden nu i december.

För att fira den kommande sexårsdagen har XCOM-designern Jake Solomon ryckt tag i både Garth DeAngeles (producent hos XCOM-studion Firaxis) och Greg Foertsch (art director för XCOM och XCOM 2) via Twitter, i syfte att planera “något speciellt”, för att tacka fansen för de senaste sex åren. Både DeAngelis och Foertsch har svarat på tweeten med skärmdumpar från en övergiven XCOM-doftande restaurang och en krog med ett biljardbord.

Det hela kommer förmodligen inte bli en särskilt stor grej (i alla fall ger man inte intrycket av det), men vem vet, kanske får vi ändå en utannonsering om XCOM-seriens framtid? Här är Jake Solomons tweet.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar