facebook_pixel
Ny trailer och utvecklardagbok för Underworld Ascendant

Ny trailer och utvecklardagbok för Underworld Ascendant

Minns du Ultima Underworld? Originalet släpptes redan 1992 (innan Doom!) och utvecklades av Blue Sky Productions, studion som senare skulle bli legendariska Looking Glass Studios. Ultima Underworld beskrivs ofta som världens första “immersive sim”, så det är alltså det här spelet vi har att tacka för moderna storheter som Dishonored och Prey, såväl som äldre klassiker i stil med Deus Ex och System Shock.

År 2014 lyckades den ursprungliga Underworld-designern Paul Neurath lirka loss rättigheterna till Underworld-universumet av Electronic Arts (dock utan Ultima-delen av titeln) och sedan dess har Neurath jobbat på Underworld Ascendant tillsammans med den egna studion Otherside Entertainment. Med andra ord har spelet varit på gång ett bra tag, men 2018 kommer, av allt att döma, bli året som det äntligen släpps.

Nu har vi fått en ny trailer för Underworld Ascendant som presenterar oss för de otaliga angreppssätt spelet stöder. I trailern får vi exempel på roliga saker som vägghoppande, smygande, brobyggande via magi, fysikbaserade attacker, fällor, trollformler som interagerar med omgivningarna och den gamla klassiska vattenpilen. Vi har också fått en ny videodagbok som du kan se tillsammans med trailern här nedan.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar