facebook_pixel
Ny utvecklardagbok belyser skelettens intelligens i Sea of Thieves

Ny utvecklardagbok belyser skelettens intelligens i Sea of Thieves

Rares sjörövarspel Sea of Thieves är så nära nu att vi nästan kan känna lukten av det! Officiellt släpps spelet om lite mer än två månader, den 20 mars, men mellan nästa veckas onsdag och påföljande måndag kommer en storslagen stängd beta ordnas (vi har skrivit om den tidigare), och man kommer dessutom få streama den om man vill. Vi på PC Gamer vill, så håll ögonen på vår Youtube-kanal mellan den 24 och 29 januari för saltstänkta missöden på det stora blå.

Nu har Rare släppt en ny utvecklardagbok från Sea of Thieves. Den här gången fokuserar vi på skelettens AI (kanonmaten i Sea of Thieves) och de verkar potentiellt bjuda på mer motstånd än vi först trodde. Alla skelett är avlidna pirater, så det är rätt logiskt att de fortfarande beter sig som pirater i efterlivet och kan använda sig av alla vapen som spelarna är utrustade med. De reagerar också på ljud och kan äta mat, förmodligen mer för statboosts än för smakens skull?

Här är den nya utvecklardagboken från Sea of Thieves.

Official Sea of Thieves Behind the Scenes: Skeleton AI

Our first Sea of Thieves team infiltration of 2018 leads to a conversation about ever-evolving enemy skeletons with Sarah Noonan (Software Engineer) and Andrew Preston (Senior Designer).

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar