facebook_pixel
Så här brukade Overwatch se ut under utvecklingen

Så här brukade Overwatch se ut under utvecklingen

Under helgen ordnades Blizzards årliga konvent Blizzcon i Anaheim Convention Center i Anaheim, Kaliforninen. Mängder av nyheter avslöjades, bland annat en ny expansion till World of Warcraft och en Classic-utgåva av samma spel, tillsammans med en free-to-play-version av Starcraft 2 och en ny karaktär till Overwatch. But wait, there is more!

Under en panel pratade Blizzard om Overwatch allra tidigaste dagar, och vi fick kolla på lite intressant tidigt material. Texturer var något av en lyxvara på den här tiden, och eftersom Tracer (som senare även blev Overwatch omslagsflicka) var en de första fullt realiserade karaktärerna var hon ofta i centrum (även om hon sköt laser med ögonen på den här tiden).

Andra spridda intressanta detaljer vi får reda på är att Temple of Anubis var den första kartan som utvecklarna körde speltester på, och att flera av hjältarnas tidigaste förmågor aldrig tog sig in i det färdiga spelet, däribland Reinhardts förmåga att kasta sin hammare och Torbjörns takfällor som kunde skjuta ut krokar och låsa fast fientliga karaktärer.

Här är den 13 minuter långa videon med tidigt Overwatch-material.

Overwatch-Early Development Gameplay

Overwatch-Early Development Gameplay Enjoy (:

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar