facebook_pixel
Så skapades den öppna världen i The Witcher 3

Så skapades den öppna världen i The Witcher 3

I tisdags skrev vi om den nya The Witcher-fokuserade dokumentärserien av Noclip, den före detta Gamespot-profilen Danny O’Dwyers helt och hållet gräsrotsfinansierade Youtube-kanal. Vi fick veta mer om de allra tidigaste dagarna för CD Projekt, inklusive deras första möte med Bioware och hur det var att utveckla spel i det socialistiska Polen. I torsdags följde vi sedan upp med en tillbakablickThe Witcher och The Witcher 2.

Nu har vi emellertid äntligen nått fram till paradnumret: The Witcher 3: Wild Hunt! I den tredje delen av dokumentärserien fokuserar vi på den öppna världen i CD Projekt Reds moderna mästerverk, och får reda på en massa intressanta detaljer. Bland annat hade delar av teamet plötsligt glömt bort att det faktiskt råder hungersnöd i Velen, och därför blev de tvungna att skapa nya, halvruttna uppsättningar av smarriga maträtter.

Eller vad sägs om det faktum att tangentkommandot ctrl+z en gång i tiden inte resulterade i att man tog bort ett föremål från spelets nivåeditor, utan istället dumpade det vid en specifik koordinat, vilket resulterade i att utvecklarna mitt i allt upptäckte en gigantisk soptipp mitt i Velens hjärta. Den makabra soptippen finns inte längre, men i dess ställe hittas ett enormt träd för att markera platsen där det vackra kaoset en gång var kung.

Här är den tredje delen av Noclips dokumentärserie om The Witcher.

Designing The World of The Witcher 3 – Noclip Documentary

Ever wondered how CD Projekt created the world of The Witcher 3? We talk to people from environmental design, level design and open world design about how they collaborated to make the world of Wild Hunt. Our work is 100% crowdfunded.

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar