facebook_pixel
Monster Hunter: World siktar på 30 fps på konsol

Monster Hunter: World siktar på 30 fps på konsol

Nog är det spännande att vi äntligen får ett Monster Hunter-spel till pc efter alla år. Ett multiplayerfokuserat hardcorespel om att fälla enorma dinosaurier har naturligtvis en naturlig plats i pc-biblioteket. Konsolarvet kan dock, som så ofta, oroa datorspelare. Med rätta. Pc-versionen av Monster Hunter: World släpps efter konsolversionerna för att – enligt utvecklarna – vara så “optimerat” och “finjusterat” som möjligt.

Enligt Capcoms community manager siktar utvecklarna på en “stabil 30 fps på alla plattformer”. Men den tweeten gällde ett svar på en fråga om konsolversionerna, och bör inte tas som ett bevis på att även pc-versionen får låsta 30 fps. Till brittiska PC Gamer säger dock spelets producent Ryozo Tsujimoto att pc-versionen kommer att göras in-house och att de kommer spendera extra tid med den för att den ska bli så optimerad som möjligt.

Så länge inget förlorats i översättningen mellan japanska, engelska och nu svenska så är det ju lovande i alla fall. Låsta 30 fps på pc är inget datorspelare uppskattar, trots allt. Några konkreta besked finns dock inte i nuläget åt varken det ena eller det andra hållet, så vi får helt enkelt vänta och se.

Om skribenten

Joakim Kilman

Värmlänning som spelat sedan barnsben. Utbildad lärare, älskar det skrivna ordet och spelar allt jag kommer över. Lagom sur.

Liknande artiklar