Om kartorna i Total War: Arena

Om kartorna i Total War: Arena

Förra hösten fick vi reda på att Wargaming, Sega och Creative Assembly inlett ett samarbete kring Creative Assemblys första free-to-play-spel Total War: Arena. Spelet agerar även startskott för den nya satsningen Wargaming Alliance, ett program som ger andra utvecklare tillgång till World of Tanks-studions tekniska plattform och över 100 miljoner prenumeranter.

I slutet av januari fick vi sedan den första utvecklardagboken från spelet, där samarbetet diskuterades mera ingående. En andra utvecklardagbok följde i början av mars, där spelets massiva 10-mot-10-strider var i fokus, tillsammans med diverse lägesuppdateringar från den fortfarande pågående stängda alfaversionen.

Nu är det dags igen. Den tredje utvecklardagboken handlar om spelets kartor, och tillsammans med ankaret Luke Kneller diskuterar teamet hela designprocessen, inklusive miljöval och det vädligt vikta ämnet som är spawnpunkternas vara eller icke vara.

Slutligen svarar också Creative Assembly på en del brinnande frågor från communityt. I grund och botten betraktar man Total War: Arena som en plattform och tjänst, som ständigt kommer utvecklas enligt spelarnas egna önskemål. Här är den tredje utvecklardagboken.

Total War: ARENA – Developer Diaries #3

In the third episode of Total War: ARENA Developer Diaries, host Luke Kneller talks with Creative Assembly’s art team about maps, the designs and spawn points. Luke will also be asking the team questions from the community and finding out how the game’s battlegrounds are constantly evolving.

Om skribenten

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar