facebook_pixel
Om den grafiska designen i Rime

Om den grafiska designen i Rime

Till en början var spanska Tequila Works nya färgsprakande och Zelda-doftande äventyr Rime konsolexklusivt. Det här ändrades i början av det här året, tack och lov, och i mars fick vi både lanseringsdatum (den 26 maj) och prislapp (30 dollar). Nu har Tequila Works släppt en ny utvecklardagbok om deras arbete med spelet, tillsammans med ett gäng nya skärmdumpar.

Föga förvånande är den fullständigt underbara grafiken i fokus. Tequila Works hymlar inte med att de vill beröra och skapa ett spel som kan beskrivas som “artsy”. Under utvecklingens gång har man använt sig av en rad etablerade knep för att leda spelarens uppmärksamhet. Bland annat är pojkens kappa röd för att vi människor ofta omedelbart fokuserar på den färgen, och miljöerna i sig undviker oftast rödaktiga toner, förutom under de tillfällen som Tequila Works vill bygga upp en hotfull stämning.

Det talas också vitt och brett om spelets olika inspirationskällor (Studio Ghibli och Jason and the Argonauts dyker upp ofta) och vi får även en inblick i skapandets av spelets väldigt betydelsefulla soundtrack. Här är den nya utvecklardagboken för Rime och några vykortsvackra bilder.

RiME Dev Diary 2

In this second developer diary, Tequila Works dives deeply into the artwork and music which shape the RiME experience. Subtitles available. Please turn on Subtitles/CC and then use the Subtitles/CC menu under Settings to switch languages. RiME will be available for Xbox One, PlayStation 4 and PC on May 26, and digital pre-orders are now live!

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar