Ett spel om mänsklighetens tidiga resa

Ett spel om mänsklighetens tidiga resa

Patrice Désilets är kanske inte en av världens mest kända moderna spelregissörer, men förmodligen en av de mest betydelsefulla. 2007 skapade han ett litet spel kallat Assassin’s Creed för Ubisofts räkning, och han regisserade även de två hyllade uppföljaren Assassin’s Creed II och Assassin’s Creed: Brotherhood innan han lämnade Ubisoft under 2010 för att gå till konkurrenten THQ.

Désilets grundade en ny THQ-studio i Montreal och inledde utvecklingen av det ambitiösa 1666: Amsterdam innan THQ hamnade i ekonomiska svårigheter och sålde både studion och spelet till Ubisoft. Föga förvånande valde Désilets att lämna företaget igen (ett lätt beslut eftersom 1666: Amsterdam lades ner hyfsat omedelbart) men den här gången för att gå indie med den egna studion Panache Digital Games.

Studions första spel Ancestors: The Humankind Odyssey debuterade på E3 2015, men sedan dess har det varit tyst. Tills nu, det vill säga. Nedan ser ni en ny trailer baserad på pre-alpha-kod där vi bjuds på natursköna Unreal Engine 4-vidder och afrikanskt djurliv med fokus på en apa. Spelet beskrivs som ett “överlevnadsactionäventyr i tredjeperson” där vi får uppleva mänsklighetens tidigaste dagar med en “dokumentarisk twist”, vilket onekligen låter som ett hyfsat unikt koncept.

Här är den nya trailern för Ancestors: The Humankind Odyssey.

ANCESTORS: The Humankind Odyssey Teaser 2017 (Pre-Alpha Footage)

Ancestors: The Humankind Odyssey is a third person action-adventure survival game. The player will relive the early story of mankind with a documentary twist. Humanity is one idea away from evolution or extinction… Stay tuned much more to come in 2017! www.panachedigitalgames.com twitter.com/PanacheDGames facebook.com/panachedigitalgames

 

Om skribenten

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar