Pc-formatet prioriteras för System Shock-remastern

Pc-formatet prioriteras för System Shock-remastern

När System Shock-remastern (eller rebooten, som teamet hellre kallar den) släpps någon gång under 2018 har det hunnit gå 24 år sedan originalvisionen tog spelvärlden med storm, och då i synnerhet pc-spelarna. För en vecka sedan fick vi se rykande färskt pc-gameplay som drevs med Unreal Engine 4 under huven.

I en utförlig Kickstarteruppdatering bemöter Night Dive Studios kritiken om att spelet såg bättre ut med Unity och menar att videon vi fick se var ett rustikt experiment och att videon visar 45 dagars arbete (Unreal Engine 4) snarare än ett halvår (som Unity-motorn tidigare demonstrerat).

På det syrliga påståendet “Härligt, nu gör ni konsolspel som portas till pc” svarar regissören Jason Fader:

– Whoa! Det har vi aldrig sagt och även om vi inte hade bytt motor skulle spelet ha släppts till konsolerna. Jag är personligen en pc-spelare i själ och hjärta (främst för att jag inte kan sikta med en kontroll). System Shock görs först till pc. Det skulle dock vara synd om bara pc-folket fick ta del av spelet, så vi kommer även att ta det till konsolerna, men pc-formatet är huvudmålet i allt vi åtar oss.

Om skribenten

Bamseponny by night och … Bamseponny by day också faktiskt. Bästa spelet är The Witcher 3. Andra favoriter är Stardew Valley och XCOM 2. Choklad, friidrott, katter och RuPaul’s Drag Race är bortom spel-älsklingar.

Liknande artiklar