facebook_pixel
Super Cloudbuilt släpps i sommar

Super Cloudbuilt släpps i sommar

Jag recenserade det svenskutvecklade Cloudbuilt när det begav sig våren 2014.

Jag fann att spelet påminde väldigt mycket om Trials-spelen, fast till fots istället för med motorcykel, och dåligt istället för bra. Spelet var mer frustrerande än belönade, och jag svor en hel del under min tid med dess blankpolerade parkour-doftande plattformsnivåer.

Uppenbarligen var jag inte ensam om att tycka att Cloudbuilt missade målet rejält, för nu har utvecklarna Coilworks och utgivarna Double Eleven utannonserat att Super Cloudbuilt släpps i sommar, en nyversion av originalet som inte bara uppdaterar grafiken utan även “omvärderar spelmekaniken från botten uppåt”.

Målet är att skapa ett spel som känns mer intuitivt samtidigt som både djup och variation utökas. Man kommer kunna välja mellan att utforska i lugn och ro och att sätta nya personliga hastighetsrekord (vi hoppas att det här kan översättas till ett spelläge med betydligt färre fiender på kartorna).

Super Cloudbuilt kommer innehålla allt dlc från originalet och lägger till en rad olika spellägen och alternativ för 177 “utmaningar”. Här är utannonseringstrailern och 15 färska skärmskott.

Super Cloudbuilt Announcement Teaser (PEGI)

Super Cloudbuilt, coming to PS4, Xbox one and Steam this summer. Follow Demi, a young soldier in a strange new world. Super Cloudbuilt is a rocket-powered parkour platformer designed to test your reflexes and pathfinding skills as you leap, run and boost above a vast abyss.

 

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar