facebook_pixel
Songbringer – ett procedurellt genererat Zelda

Songbringer – ett procedurellt genererat Zelda

Enmannastudion Wizard Fu (kaliforniern Nathanael Weiss, det vill säga) och utgivaren Double Eleven har utannonserat att de kommer ta Soulbringer, ett procedurellt genererat actionrollspel, till pc och konsoler någon gång under sommaren. Soulbringer utspelas 13 000 år före Kristus och i huvudrollen ser vi den skjort- och bekymmerslöse Roq.

När man börjar spela Songbringer matar man in en sex tecken lång seedkod (kan också delas med andra) som bestämmer hur världen ser ut. Spelet består av tio grottor och en stor värld som kopplar dem samman (tänk The Legend of Zelda). Under äventyrets gång kommer Roq kunna utrusta sig med mängder av olika vapen, och spelet kommer också bjuda på lokalt co-op-stöd för två spelare.

Songbringer kommer visas upp både under Game Developers Conference i slutet av februari och under PAX East i mars. Här är utannonseringstrailern och en handfull skärmdumpar.

Songbringer Announcement- Beta Gameplay (ESRB)

Songbringer is coming to PS4, Xbox One and Steam this summer! Follow Roq and Jib in their quest to save the universe from ancient evil (which might be Roq’s fault for awakening..) https://www.double11.com/games/songbringer/

 

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar