facebook_pixel
Kort om crafting i Mass Effect: Andromeda

Kort om crafting i Mass Effect: Andromeda

Vi fick ett litet smakprov under Game Awards i december, men faktum är att vi idag, två månader innan release, vet ytterst lite om hur crafting kommer att fungera i Mass Effect: Andromeda.

Då fick vi vetskap om crafting, nu berättar rollspelets lead designer Ian Frazier (retsamt) lite mer om inslaget. Via Twitter säger han bland annat att crafting är “ganska annorlunda” jämfört med Dragon Age: Inquisition” och att “Du kan crafta din egen kroganhammare och döpa den till GRABTHAR’S HAMMER”. Vidare säger han på sant marknadsföringsmanér att möjligheterna ska vara “oändliga”. Senior designer Justin Perez har exempelvis designat en automatkarbin och ett prickskyttegevär som han döpt till Fast respektive Furious.

Fler närstridsvapen ska också tillkomma, utöver ditt omni-blade. “Omni-bladet du startar med är bara ett i mängden (även om du kan uppgradera vapnet)”.

Andra Andromeda-nyheter som du bör bry dig (mer eller mindre) om är att massor med “ganska bra sex” ingår, att steget till multiplayer ska vara kort och att du nu kan ta en rundtur i ditt nya hem, Tempest.

Om skribenten

Fredrik Eriksson

Bamseponny by night och … Bamseponny by day också faktiskt. Bästa spelet är The Witcher 3. Andra favoriter är Stardew Valley och XCOM 2. Choklad, friidrott, katter och RuPaul's Drag Race är bortom spel-älsklingar.

Liknande artiklar