facebook_pixel
Prototyp av Psychonauts 2 slår an nostalgisträngar

Prototyp av Psychonauts 2 slår an nostalgisträngar

I förra avsnittet av “Den fantastiska comebacken av Psychonauts” samlade Double Fine med Tim Schafer i spetsen in närmare fyra miljoner dollar (cirka 35 miljoner svenska kronor) under Fig-kampanjen. Vad har hänt sedan dess med Psychonauts 2? En del, av allt att döma. I uppdateringsfilmen undertill har teamet byggt upp originalets sommarläger i Whispering Rock. Denna plats planeras dock inte att tas med i tvåan, utan är gjord för att demonstrera hur ett modernt Psychonauts kan se ut.

Det ser oerhört bra ut. Originalet har trots allt elva år på nacken, men i videon där vi guidas av Schafer och lead designer Zak McClendon, berättar de att man förstås satsar på mer än yta. Zak lyfter fram att det är viktigt för plattformare att man kan “läsa världen och förstå vart du kan gå och inte gå”.

Vi får också se Raz rörelser och några av hans förmågor. Hösten 2018 kan inte komma snart nog.

Psychonauts 2 Art Test w/ Tim and Zak

Find out more about this Psychonauts 2 project udpate on fig.co https://www.fig.co/campaigns/psychonauts-2?update=188#updates Tim and Zak sit down to play through the Psychonauts 2 art test, a conceptual exercise done to help the team understand how a modern Psychonauts game might look.

Om skribenten

Fredrik Eriksson

Bamseponny by night och … Bamseponny by day också faktiskt. Bästa spelet är The Witcher 3. Andra favoriter är Stardew Valley och XCOM 2. Choklad, friidrott, katter och RuPaul's Drag Race är bortom spel-älsklingar.

Liknande artiklar