facebook_pixel
Prey for the Gods-studion om Shadow of the Colossus-liknelser: “Smickrande men skrämmande”

Prey for the Gods-studion om Shadow of the Colossus-liknelser: “Smickrande men skrämmande”

Vi är inte ensamma, många jämför nyligen kickstartade Prey for the Gods med superklassikern till Playstation 2, Shadow of the Colossus. Under en frågestund på Reddit pratade No Matter Studios Brian Parnell om förväntningarna – och pressen – det innebär.

– Vi startade Prey for the Gods med idén att ha en boss och en karaktär. Därifrån blev Shadow of the Colossus snabbt spelet vi tittade på. I egenskap av att så länge varit en character artist var det en dröm att ens försöka sig på något liknande. Att liknas vid en arvtagare i samma anda … det är verkligen smickrande men också skrämmande. Vi vet att det finns förväntningar när något sådant här nämns.

No Matter hoppas kunna vara transparenta under utvecklingen och välkomnar all feedback. Utöver de visuella likheterna verkar det också som om berättartekniken minner om den i Team Icos storverk. Snarare än att lära oss genom röster och text ska världen själv förmedla historien genom det vi faktiskt ser.

I skrivande stund har Prey for the Gods knappt två dygn kvar av Kickstarterkampanjen och målet på 300 000 dollar har överträffats med drygt 80 000. Går allt som det ska släpps äventyret i slutet av 2017.

Om skribenten

Fredrik Eriksson

Bamseponny by night och … Bamseponny by day också faktiskt. Bästa spelet är The Witcher 3. Andra favoriter är Stardew Valley och XCOM 2. Choklad, friidrott, katter och RuPaul's Drag Race är bortom spel-älsklingar.

Liknande artiklar