facebook_pixel
Multiplayermodd för Just Cause 3 gör framsteg

Multiplayermodd för Just Cause 3 gör framsteg

Just Cause 3 – utvecklat av svenska Avalanche – släpptes i slutet av förra året. Precis som föregångarna innehöll det tropiska sandlådespelet inte en onlinedel vid release. Just Cause 2 fick ändå en multiplayermodd över tre år efter lanseringen, men vi kommer sannolikt inte behöva vänta fullt lika länge på treans onlinekaos.

Det är oklart om teamet som utvecklade den första multiplayermodden fortfarande jobbar med sin version – huvudutvecklaren Cameron Foote började arbeta hos Avalanche i april – men uppstickarna hos Nanos har gjort stora framsteg med sitt alternativ. Teamet har nyligen lyckats köra en server i en timme utan krasch, och vi bjuds därför på en ny video med synkroniserade fallskärmshopp och wingsuitglidande alldeles för nära marken. Ni kan se videon här nedan, och ni hittar många fler på Nanos Youtube-kanal.

Studion har tidigare jobbat med en multiplayermodd för Grand Theft Auto V men blev tillsagda att sluta av uppenbara skäl. Arbetet med Just Cause 3 var till en början trögt på grund av piratskyddet Denuvo, men rullar numera på fint. Nanos har officiellt tillstånd av Square Enix och Avalanche att utveckla sin modd, så vi lär inte få se en upprepning av den beklagliga GTA-situationen. Projektet har tills vidare inget releasedatum.

Just Cause 3 Multiplayer – Parachute & (Bavarium) Wingsuit Synchronization

“nanos JC3:MP” is a multiplayer modification for Just Cause 3 allowing playing on customisable dedicated servers. Be sure to visit our homepage at http://just-cause.mp/ Music: “Pierce Fulton – No More”

Om skribenten

Benny Holmström

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar