facebook_pixel
Dead Space-studions Star Wars ska bli banbrytande

Dead Space-studions Star Wars ska bli banbrytande

Sedan ett tag jobbar forna Assassin’s Creed-producenten Jade Raymond med nystartade studion Motive och dess Star Wars-spel. Hon är också djupt iblandad i Dead Space-teamet – och deras Star Wars-spel. Med E3 och EA Play alldeles runt hörnet berättar Raymond i en bloggpost om läget och vad som komma skall.

– Låt oss gå rakt på sak: vi har otroliga projekt på gång hos både Motive och Visceral, och vi söker efter fler som vill komma ombord, skriver Raymond som fungerar som general manager för både Motive och Visceral, varav den senare nu har 65 branschveteraner på skutan.

Förutom Star Wars jobbar Motive med ett nytt varumärke, som bland andra Gamespot tidigare rapporterat om och som inte låter helt olikt Assassin’s Creed.

– Vi är på god väg, har börjat vår resa med ett Star Wars-spel och utforskar idéerna för vårt eget IP.

Ännu längre tycks Visceral Games och Amy Hennig, den vassa pennan bakom de tre första Uncharted-äventyren, ha kommit med sitt Star Wars. Hennig och Visceral-teamet dundrar på “in i en ny spännande fas av utvecklingen”.

– Hon är en sällsynt sorts berättare, och samarbetar med de kreativa ledarna på Lucasfilm för att berätta en autentisk Star Wars-berättelse, säger Raymond som tillägger att fler detaljer om projekten ska klargöras “under de kommande månaderna” och att Viscerals projekt är på väg i en “banbrytande” riktning.

Om någon av titlarna ska visas upp under EA Play (alla E3-tider här) vet vi inte, men Raymond tillägger att “vi ses om några veckor”.

 

Om skribenten

Fredrik Eriksson

Bamseponny by night och … Bamseponny by day också faktiskt. Bästa spelet är The Witcher 3. Andra favoriter är Stardew Valley och XCOM 2. Choklad, friidrott, katter och RuPaul's Drag Race är bortom spel-älsklingar.

Liknande artiklar