Bli medlem på PCGamer:s forum!
Här i PC Gamers forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på PCGamer.se. Läs våra regler.
Twiggymon
Titel Noob
Registrerad 2011-02-26
Inlägg 18

Detta är en tråd för de som spelar eller vill spela på PC Gamers Minecraft server. Tanken är att man här ska diskutera lite allt möjligt som har med servern att göra och kanske komma med förslag till förbättringar.

Först och främst behöver man anmäla sig till whitelistan, det kan man göra HÄR

WHITELIST-ANSÖKNINGAR SOM SKER I DEN HÄR TRÅDEN ELLER I NÅGON ANNAN TRÅD SOM INTE ÄR MINECRAFT WHITELIST-ANSÖKAN TAS BORT UTAN NOTIS.

//PingviN - moderator pcgamer.se

När man har blivit inlagd så är det bara att logga in på servern genom att skriva in:

mc.onlinegamer.se

eller

91.123.200.113

Harox
Titel Gamer in training
Registrerad 2011-02-16
Inlägg 36

Bra tråd :) Har fan abstinens nu, vill spela minecraft!

Men synd att folk ska bära sig illa åt och att de orkar gå igenom whitelist processen. Aja har inte byggt så mycket utan kanske skönare för dem som hade den där stora staden att de får tillbaka allt, om nu greifarna tog sönder mycket... Har iaf slutat bygga mina grejer i trä :P

Twiggymon
Titel Noob
Registrerad 2011-02-26
Inlägg 18

hahahaha, ja du får börja bygga i Obsidian :P Eller så får du gå en hel dag, då är det nog lugnt att bygga i trä, om det inte är larand eller annan admin som är ute efter ditt blod

larand
Titel Intresserad
Registrerad 2008-12-13
Inlägg 79

Har hittils gjort rollback på över 160.000 block som har brunnit det senaste dygnet! Jag hoppas servern kommer tillbaka online senare ikväll. Allt som brunnit kommer jag tyvärr aldrig hitta så ni kommer få hjälpa mig under söndagen att hitta de sista delarna som brunnit.

Flint kommer fungera i fortsättningen också, dock har jag spärrat så eld inte längre sprider sig!

Harox
Titel Gamer in training
Registrerad 2011-02-16
Inlägg 36

Guld till dig larand! Riktigt bra jobbat.

Monokel
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2011-02-07
Inlägg 780

Apropå att eld inte sprider sig: hur ska jag nu tömma mina hus på vatten? (bygger under vattnet, mycket jobbig att få bort det) Men det är överlag väldigt bra, hoppas att det inte brinner lika mycket nu. Jag känner mig ganska greif säker, bor väldigt långt bort. (ska antagligen flytta till ett bättre ställe dock.) har ni någon gräns på hur långt man får gå då? (så inte serven blir full)

Med tanke på att serven antagligen körs på bukkit:

grym Plugin

Ta en titt. Kan vara värt det.

larand
Titel Intresserad
Registrerad 2008-12-13
Inlägg 79

Måste nu även patcha servern och uppdatera mitt logg verktyg då det har gått på sina knän efter all skada som gjorts. Förhoppningsvis kan jag testa servern om ca 1timma!

Update: In och testa servern nu!

Update2: Creepers gör skada, men de ska nu inte förstöra marken runt. Detta är ett test.

Update3: Om ni ser något som inte verkar stämma så skicka gärna ett pm eller skriv i tråden hår med koordinater så jag kan besöka platsen och se om det är något som gr att rädda. Detta gäller bara idag Söndag. Sedan kommer historik raderas!

Tvättbjörn
Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-03-29
Inlägg 2 106

Jag blev bannad, för att jag skrev att jag trollade er. Jag frågade när mina kompis skulle få komma tillbaka. Ni retade mig, ni trollade mig, och jag trollade er tillbaka. Jag gjorde ingenting, INGENTING för att förtjäna min Ban. Mina kompisar må ha gjort en del skit ja, men inte jag. Jag är inte inblandad. Det såg du själv Larand, jag höll på att riva ner mina bannade kompisars hus för få material till att bygga upp mitt eget nya ställe. Jag ber att min bann lyfts.

larand
Titel Intresserad
Registrerad 2008-12-13
Inlägg 79

Tvättbjörn skrev:
Jag blev bannad, för att jag skrev att jag trollade er. Jag frågade när mina kompis skulle få komma tillbaka. Ni retade mig, ni trollade mig, och jag trollade er tillbaka. Jag gjorde ingenting, INGENTING för att förtjäna min Ban. Mina kompisar må ha gjort en del skit ja, men inte jag. Jag är inte inblandad. Det såg du själv Larand, jag höll på att riva ner mina bannade kompisars hus för få material till att bygga upp mitt eget nya ställe. Jag ber att min bann lyfts.

Lugnt. Jag har bara inte tid med trolling just nu. Allt som ödslar min tid när jag återskapar servern till sitt ursprung lyfter jag bort. Jag har spenderat galet mycket tid just nu på att få saker o ting att fungera.

Du kommer tillbaka. Don't worry.

p.s. Du har ett meddelande som behövs besvaras.

larand
Titel Intresserad
Registrerad 2008-12-13
Inlägg 79

Minecraft.net nere för er som vill logga in.

rakimior
Titel Noob
Registrerad 2011-01-15
Inlägg 13

Någon som vet om någon har vatt inne i min håla under tiden jag vart borta? För min redstone sak för att öpna dörren var trasig och min redstone fackla som visar om någon gått in lyste

larand
Titel Intresserad
Registrerad 2008-12-13
Inlägg 79

Tvättbjörn skrev:

Tror jag har har bannat ytterligare någon av dina polare efter mera skadegörelse på servern idag bara så du vet.

Kan du kanske förklara för mig vad deras problem är?

(95Master95 och ThaH3lper)

sekaniz
Titel Noob
Registrerad 2011-02-25
Inlägg 5

Hello!

Har fått flera konstiga meddelanden förut när jag har försökt logga in på er server.

Ex. "Illegal Stance"

Tror att anledningen kan vara för att jag Zonealarm installerat på burken men har ej testat detta.

http://www.buxville.net/showthread.php/7188-Illegal-stance-crashing?s=304ba1521c4acab3f8c63d0cb840da0d

/Spineror:)

larand
Titel Intresserad
Registrerad 2008-12-13
Inlägg 79

Serverunderhåll pågår så ingen finns i whitelisten. Även test utav nya addons görs och uppdateringar utav existerande addons om det anses nödvändigt.

Testkörning utan nytt minecartsystem som skall underlätta oss att bygga ett komplex t-bana system till varandra!

Tutorialområde vid spawn skall byggas utav mig så ni kan se dess fördelar.

nwasroma
Titel Pelletsbud
Registrerad 2006-07-14
Inlägg 3 549

Haha, vafan? Har ni tagit in främlingar som admins?

MaxC
Titel Proffs
Registrerad 2002-04-07
Inlägg 1 339

nwasroma skrev:

Främlingar? Syftar du på Larand? För mig är han sannerligen ingen främling. Och han gör ett ypperligt jobb med servern, vilket ni säkert har noterat.

rakimior
Titel Noob
Registrerad 2011-01-15
Inlägg 13

MaxC skrev:
nwasroma skrev:

Främlingar? Syftar du på Larand? För mig är han sannerligen ingen främling. Och han gör ett ypperligt jobb med servern, vilket ni säkert har noterat.
Larand äger!!!

Monokel
Registrerad 2011-02-07
Inlägg 780

larand skrev:
Serverunderhåll pågår så ingen finns i whitelisten. Även test utav nya addons görs och uppdateringar utav existerande addons om det anses nödvändigt.

Testkörning utan nytt minecartsystem som skall underlätta oss att bygga ett komplex t-bana system till varandra!

Tutorialområde vid spawn skall byggas utav mig så ni kan se dess fördelar.

Jag antar Att det handlar om booster-räls eller liknande. Hur var det med den pluginen jag frågade om förresten?
När är den uppe igen då?

Ps: du äger larand

Twiggymon
Titel Noob
Registrerad 2011-02-26
Inlägg 18

Det hade varit nice om ni kunde fixa nått typ av plugin som gör så att man kan se vilka som är online när man loggar in. Har sett det i en annan server. Vet dock inte vad det heter :/

Monokel
Registrerad 2011-02-07
Inlägg 780
larand
Titel Intresserad
Registrerad 2008-12-13
Inlägg 79

MaxC skrev:
nwasroma skrev:

Helt klart en främlig för alla som sitter dagligen här i PC Gamer forumet, dock spelvana sedan 1983. Jag föredrar att arbeta i skymundan och undviker publicitet.

larand
Titel Intresserad
Registrerad 2008-12-13
Inlägg 79

Twiggymon skrev:
Det hade varit nice om ni kunde fixa nått typ av plugin som gör så att man kan se vilka som är online när man loggar in. Har sett det i en annan server. Vet dock inte vad det heter :/

Det kan jag nog fixa i veckan. Bör inte vara några större problem.

larand
Titel Intresserad
Registrerad 2008-12-13
Inlägg 79

larand skrev:
Tvättbjörn skrev:

Tror jag har har bannat ytterligare någon av dina polare efter mera skadegörelse på servern idag bara så du vet.

Ser att du förstört och lyckats döda folk runt startarean genom att slå sönder våra glasrutor som skyddar mot lava. Förstår somsagt inte varför ni ska pyssla med upprepad skadegörelse, men ni är här med perm. bannad.

Ock3nn
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-11-24
Inlägg 346

larand skrev:
larand skrev:
Tvättbjörn skrev:

Ser att du förstört och lyckats döda folk runt startarean genom att slå sönder våra glasrutor som skyddar mot lava. Förstår somsagt inte varför ni ska pyssla med upprepad skadegörelse, men ni är här med perm. bannad.

So there's the Culpret who got me killed! :evil:

Tvättbjörn
Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-03-29
Inlägg 2 106

Ock3nn skrev:
larand skrev:
larand skrev:
Tvättbjörn skrev:

So there's the Culpret who got me killed! :evil:

Lulzo

Lade ni inte ens märke till min staty? Ni kan liksom tänka er att det är jag som förevigt vakar över er och ni som inte kan se rutorna utan trampar i lavan

larand
Titel Intresserad
Registrerad 2008-12-13
Inlägg 79

Serverunderhåll pågår och ev. nya funktioner kommer implementeras för att göra livet lättare för er spelare.

Undertiden kommer ingen finnas på whitelisten.

Tvättbjörn
Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-03-29
Inlägg 2 106

Du nämnde upprepad förstöring. Vad jag vet så pajade jag bara några rutor. Är det tillräckligt för permabann?

larand
Titel Intresserad
Registrerad 2008-12-13
Inlägg 79

Tvättbjörn, du var fullt medveten om din gärning och dess avsikt. Det är inget jag kommer disskutera mer om.

All form av medveten skadegörelse bestraffas och i det stora hela så är servern en väldigt bra plats för dom som vill spela seriöst och inte gå runt och förstöra för andra.

Vi hade en pratstund innan jag lyfte bannen på dig senast så du visste vad som gällde och min syn på skadegörelse.

Over and out.

larand
Titel Intresserad
Registrerad 2008-12-13
Inlägg 79

Nya funktioner finns nu tillgängliga på servern. Dels så kanske ni som redan hoppat in där har noterat ett välkomstmeddelande tillsammans med en lista där man kan se vilka som är inloggade.

Vill ni se vilka som spelar så kan ni nu skriva:
/online

Vill ni ha lite vägledande regler så kan ni skriva:
/rules

Andra "bra att veta" kommandon är:

/lwc -c private (låser en kista)
/lwc -c password <password> (låser en kista med ett lösenord)

/home set (Markerar erat hem)
/home (Teleport hem. Cooldown nu endast 10minuter)

Förberedelser av en ny rank (stammis) är gjord och denna kommer ge er tillgång till ytterligare några kommandon. Detta är dock inte helt färdigt ännu men bör komma inom kort.

mvh
Larand

SkogsMullen
Titel Pelletsbud
Registrerad 2002-11-23
Inlägg 1 386

Med /lwc -c private så funkar /cprivate för mig, man kan sen också skriva
/lwc -c private Zefar

Detta kommer göra den tillgänglig till Zefar och sig själv men inte andra har jag för mig, men om du ska uppdatera den så måste du göra en ny.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av PCGamer Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.