Bli medlem på PCGamer:s forum!
Här i PC Gamers forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på PCGamer.se. Läs våra regler.
Raging Ronin
Titel Pelletsbud
Registrerad 2003-03-03
Inlägg 2 211

Äntligen får vi berätta vad ni som läser tidningen finner i septembernumret. En hög sidor om ett helt nytt Total War. Spelet släpps redan till våren och handlar om den lille självutnämnde kejsaren med rolig hatt och en förkärlek för att att porträtteras med en hand innanför kavajen. Herr Bonaparte goes apeshit på din CPU till våren alltså. :)

SEGAS pressmeddelande:

TOTAL WAR? LIVES THE LEGEND

Direct The Life Of Napoleon Bonaparte in Napoleon: Total War?.

LONDON & SAN FRANCISCO (August 19th, 2009) ? SEGA Europe Ltd. and SEGA of America, Inc. today announced Napoleon: Total War, the first in an all-new story driven branch of The Creative Assembly?s multi award winning Total War RTS franchise. Napoleon: Total War will keep the franchise?s genre-leading 3D battles on land and sea. The turn-based campaign is split into three different story-driven campaigns, telling the story of the rise and fall of Napoleon Bonaparte through his most famous battles.

In Napoleon: Total War, aspiring generals have the chance to play as the legendary French general Napoleon Bonaparte or as one of his opposing factions. Battling through his three biggest military campaigns, the game will take you through Italy and Egypt, narrating the early years of the fearsome commander, while the third campaign will tell the story of his fateful drive towards Moscow and, ultimately, his showdown with the Duke of Wellington at one of the most famous battles of all ? The Battle of Waterloo.

?In Napoleon: Total War you get to actually be Napoleon - to face the problems he faced, to win the battles he won, and to build the Empire he built. Or better,? commented Mike Simpson, Creative Director at The Creative Assembly and father of the Total War franchise. ?However, the game allows you to step in the shoes of his opposing generals as well, allowing the player to rewrite history as they see fit.?

Napoleon: Total War expands on the successful Total War series by taking all the features from previous games such as the full 3D land and naval battles, the detailed campaign map, and an in depth diplomacy system and taking them a step further.

Napoleon: Total War hits shelves in February 2010.
For more information please visit www.totalwar.com/napoleon or www.sega.com.

Ercarret
Titel Storröjare
Registrerad 2009-06-09
Inlägg 3 974

Tänka sig. Av någon anledning så är jag inte så uppspelt som jag egentligen kanske borde vara. Men kom inte Empire den här våren?

Vad är det med spelföretag nuförtiden? För alla de spel som jag inte hinner spela när de kommer - E:TW, L4D - kommer en blixtsnabb uppföljare. Det känns som att man i några månader hamnar i en slags gråzon där man inte vet vilket av spelen man ska satsa på.

Man ska väl egentligen inte klaga, det är sådant som man skulle dregla över om det var andra spel.

Ser det bra ut då?

Heinzy
Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-05-28
Inlägg 1 962

Kan det inte bara vara en större expansion till Empire?

Ercarret
Titel Storröjare
Registrerad 2009-06-09
Inlägg 3 974

Napoleon levde ju under Empire-perioden, och jag trodde först att det var någon sorts expansion. Men Sega kallar det för ett "nytt kapitel" i Total War-serien (se RRs länk).

Så det verkar vara ett helt nytt spel. Right, RR?

Snygg trailer, btw, också på Segas hemsida.

A-Gen
Titel Spelar på easy
Registrerad 2007-06-28
Inlägg 244

Chansen (risken?) är stor att Napoleon blir vad Empire borde varit. Jag förutspår följande: Inga stora grafiska skillnader, återanvända modeller och spelmekanik och alla de features som det blev för sent att lansera till Empire med äran i behåll.
Luktar nyrelease av Empire med skiftat kampanjfokus.

EDIT: Don't get me wrong, jag ryser ut i fingerspetsarna av teasern. En klumpsumma är redan öronmärkt för Napoleon: Total War. Can't wait

Ercarret
Titel Storröjare
Registrerad 2009-06-09
Inlägg 3 974

Kanske. Jag väntar nog i alla fall med att köpa Empire innan Napoleon kommit ut, så får man se vilket som är bäst.

Skitkocken
Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-02-07
Inlägg 2 737

Är inte detta en expansion?

Huvudsaken är att den ska vara buggfri. Är den inte det så kan de fan inte förvänta sig att man ska köpa spelet.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-11-21
Inlägg 0

Med ordvalet de har så är en expansion inte trolig.

Men de har väl förstått att de dödat moddscenen med etw, och är tvungna att släppa något nytt för att göra det lättare.

Skitkocken
Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-02-07
Inlägg 2 737

Men att kalla det uppföljare är väl ändå fel? Det där är ju expansions material. Det är ju knappast så att de har kommit med en ny grafikmotor och ett nytt gränssnitt och så. Det där låter som det är en fristående expansion. Jag tänker inte köpa det för 500.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-11-21
Inlägg 0

Gubbarna ser betydligt bättre ut än de i vanilla etw iaf.

Thane
Titel Taiwanesisk krympling
Registrerad 2007-05-23
Inlägg 5 175

Dom går frammåt och frammåt i tiden, hmmm

Thane
Registrerad 2007-05-23
Inlägg 5 175

KAn väll lägga till att jag hoppas att det kommer en vanlig kampanj också, och inte bara story drivna

Saarbrücken
Titel Galen kyckling
Registrerad 2002-04-10
Inlägg 1 332

Det här har jag väntat på i tre år. Fantastiskt trevlig nyhet. :)

Sgt lill_felix
Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-03-03
Inlägg 1 800

Oj, överraskning! Vet väl inte vad jag ska säga. Om det blir bättre än Empire, vilket jag dock förutsätter så lär det väl kanske bli ett köp. :) Ser intressant ut men jag känner mig...splittrad? :S
Hoppas ni berättar mycket om det i kommande nummer! Känns som detta kommer bli intressant i vilket fall som helst.

Inge_82
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2008-06-10
Inlägg 537

Bara det inte blir ett nytt Alexander Total War, eller vad den expansionen nu hette till RTW. Den var ju inget vidare.

Annars låter det väl sköj tycker jag.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-11-21
Inlägg 0

Det är bäst fan för dom att dom behandlar Slaget Vid Austerlitz rättvist.
Annars känns detta som att det borde vara en expansion.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-11-21
Inlägg 0

Är det hotseat med i denna del av total war?

Thane
Registrerad 2007-05-23
Inlägg 5 175

kommer dom ta fullt pris?

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-11-21
Inlägg 0

I hope not.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-11-21
Inlägg 0

Klart dom kommer.

Trots att vi betalat för att betatesta det så ska de suga ut pengar.

Overcow
Registrerad 2007-03-07
Inlägg 7 339

Imperial Edition av Napoleon: Total War avtäckt

Thane
Registrerad 2007-05-23
Inlägg 5 175

500 sp'nn verkar inte så farlig, vanliga spel kostar ju 499 ibland

Varangern
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2009-11-14
Inlägg 780

De har svikit oss som köpte Empires: Total war, suget efter ett lättsålt Napoleon spel med praktiskt taget samma innehåll blev för sort.

Thane
Registrerad 2007-05-23
Inlägg 5 175

Det där med försöjnings saker verkar komliserat, tror ni man kommer att kunna stänga av dom, ifall man vill köra på det vanliga sättet?

Ercarret
Titel Storröjare
Registrerad 2009-06-09
Inlägg 3 974
Thane
Registrerad 2007-05-23
Inlägg 5 175

http://www.fz.se/filmer/20091211/napoleon-total-war-gameplay-trailer-1/

Trailer

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av PCGamer Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 1 foruminlägg har postats idag.