|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-04-05
|
Teamet bakom DotA till Warcraft 3 gör en remake av hela upplägget i ny spelmotor.
Spelet betatestas just nu och betanycklar ser ut att finnas i omlopp.
Deras Hemsida:
http://www.heroesofnewerth.com/
Facebooksidan med massor av bilder och videos:
http://www.facebook.com/heroesofnewerth
Som ett gammalt DotA fan så är detta klart intressant, gammal skåpmat i ny skinande spelmotor behöver inte vara något dåligt.
Skall bli riktigt kul att få testa på detta.
ZerXes
|
|
|
Redigerat 2010-05-17 19:08 av Saarbrücken
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2009-04-25
|
Verkar Intressant.
Finns det någon information om spelet på deras hemsida, Det enda jag kommer till är ett Artwork och en logga.
|
|
|
PIRANHA BYTES FTW
Redigerat 2009-07-29 20:24 av Simitza
Redigerat 2009-07-29 20:19 av Simitza
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-04-05
|
nej det mesta av värde verkar finnas på facebooksidan faktiskt...
ZerXes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2009-03-12
|
Jag spelar betan och det är ganska kul. De har tagit DotA och byt namn på allting. Sedan är allt likadant, med vissa undantag såklart, spells, items och recept. U name it!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-04-05
|
Nice, låter riktigt bra!
Hur fick du tag i en beta-key?
ZerXes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2009-03-12
|
Jag fick den genom fragbite. Får nog en till genom deras facebook-grupp också. Gå med i den är ett tips.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2004-11-08
|
Ja, bli fans till Heroes of Newerth på Facebook. Jag fick en betanyckel idag genom Facebook. Min första beta, omg, omg! Har just installerat klienten, skall äta fukost, sen skall jag testa mina skillz online!
|
|
|
As Man looked up and cried to the heavens, so it responded...
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2009-03-12
|
Där ser man, då har jag förhoppningsvis en liggandes i min mail också. Dock är den redan utlovad till en vän.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2004-11-08
|
Har lirat en match nu, spelade som Thunderbringer, Zeus i dota. jag och en polare joinade ett game, enkelt när man kan trycka på deras namn och välja join. En förbättring från Dota. Dåligt var att i slutändan efter skillutjämning så hamnade vi i olika lag...
I starten var det förvirrande, interfacet var inte riktigt samma, Hotkeysen är förbättrade, istället för jobbiga saker som Lina Inverse´s galna keymapping så ligger alla spells på q-w-e-r. HoN känns lite mer noobvänligt vad gäller recepten, du måste inte switcha shops för att köpa ett helt item, utan du kan hålla musen över ex. Dagonmotsvarigheten och köpa alla ingridienser där.
I mina ögon var det svårt att se vilka hjältar som var vilka, många såg likadana ut och ofta var jag tvungen att hålla musen över en hjälte för att se om han var friendly eller inte. Det kan vara en sån sak som blir lättare när man lär sig hur alla ser ut.
Annars så verkar det lovande, DotA utan Wc3:s begränsningar vad gäller matchmaking, ett bra system för att bli av med leavers på medium- till low skill levels, ladderrankning och sådant är ju alltid trevligt. Jobbigt dock med nya namn på allting, det hade de verkligen inte behövt ändra. Nu lär det ju bli förvirrande för helt nya spelare när dotaspelarna kallar runor för runor istället för vad de nu heter i HoN. Vissa ändringar är bara töntiga också, Double tap är mycket fjantigare än Double Kill. Hoppas det kommer en mod som gör det mer likt dota vad gäller namn och ljud. Lite jobbigt att behöva memorisera allting två gånger om man skall lira båda spelen.
Annars tror jag att det här kan bli skitbra.
|
|
|
Redigerat 2009-08-03 15:29 av StormCraXx
Redigerat 2009-08-03 15:28 av StormCraXx
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-04-07
|
Jag har ännu inte testat det, så jag ska inte uttala mig om huruvida det är bra eller inte. Men, jag har fått tag på 50 betanycklar som jag lottar/tävlar/sprider ut via www.onlinegamer.se. Ta en titt där om ni behöver en nyckel.
|
|
|
När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2003-08-26
|
Har spelat ungefär tjugo matcher i beta och det är Awsume hittills. Speciellt skillutjämningen är nice som fan om man spelar själv, trevligt att inte behöva bry sig om sent, eller motsvarande, är stackade. Sedan är iden med att servrarna är centrala riktigt nice då jag inte hittills har haft ett enda spel som lagat.
Har inga större problem med att skilja hjältarna från varandra, det sätter sig snabbt när man har DotA i bagaget. Tror nog faktiskt inte att jag vill gå tillbaka till DotA efter att ha spelat det här, det är precis samma sak fast bättre på detaljerna
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2009-03-12
|
Jag har fått en key från facebook som jag inte behöver, säg bara till så får ni den.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2006-02-07
|
Även Nukem har fått tag i ett par nycklar, närmare bestämt 300. Up for grabs - först till kvarn etc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2009-04-25
|
Spelet är grymt kul.
Tackar Nukem! Bättre än FZ stämmer absolut.
|
|
|
PIRANHA BYTES FTW
Redigerat 2009-08-12 21:02 av Simitza
Redigerat 2009-08-12 20:04 av Simitza
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2006-11-11
|
är det verkligen dota skaparna som gör HoN? alltså icefrog och hans kumpaner. har inte läst något om det på dota-league t.ex., eller på icefrogs blog, vilken jag förtåss inte läser speciellt mycket. men iaf.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2004-11-08
|
Näh, såvitt jag har förstått så är det ingen gammal dotaräv inblandad direkt, icefrog har bara gett dem tillåtelse att använda dotakonceptet. Vad jag vet är varken Eul, Guinsoo eller Icefrog inblandade i HoN.
Spelade min andra match idag, alltid lika störigt att inte hitta items direkt och vara tvungen att läsa descriptions för att vara säker på att det är rätt. Annars lyckades vi vända matchen, trots att motståndarna ledde med ungefär 40-20 i herokills vid ett tilfälle och hade plockat våra midraxxes senare.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2009-04-25
|
Har spelet i några dagar nu.
Min mest minnesvärda match var, efter cirka 4-6 timmar ha haft en jämn match, men tillslut såg det ut som om The Legion skulle vinna.
Eftersom en i vårat lag hade lämnat var det 4v5. Jag var med i
The Hellbourne.
Legion hade tagit ut alla våra torn och hade bara vårt "hjärta" kvar. Men! Då kom vår scout med 2 stycken 30% evasion och health regeneration. Han totalt krossade dom, och efter en sisådär 2-4 timmar hade vi vänt matchen och låg nu i överläge.
Tillslut kom vi till deras bas, krossade dom och vann.
|
|
|
PIRANHA BYTES FTW
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2006-11-11
|
seriöst, har de inte infört något som räddar games där folk lämnar? kanske kollar in HoN sen när det släpps, men jag håller mig till dota så länge. funkar väldigt bra för mig
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2009-04-25
|
moberg skrev: seriöst, har de inte infört något som räddar games där folk lämnar? kanske kollar in HoN sen när det släpps, men jag håller mig till dota så länge. funkar väldigt bra för mig 
Jo, man har en sådan grej.
Om du har spelat 1-17 games, får du bara ha lämnat spelet 4 gånger. Annars får du inte spela de spelen som har ett
Smiley Märke på sig. Och oftast har spelen det.
Så fortsätter det.
|
|
|
PIRANHA BYTES FTW
Redigerat 2009-08-13 11:47 av Simitza
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2006-02-07
|
League of Legends är däremot skapat av folk som var med i utvecklingen av Dota, och är ju nu inne i en väldigt stängd och exklusiv beta. Har spelet, men inte orkar starta det.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2007-03-07
|
Jag har också LoL, det tar dock några hundra år att patcha...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2006-11-11
|
jag tänkte mer på ett system där andra kan hoppa in i matchen om någon lämnar. men jag antar att det egentligen är omöjligt att få till ett bra sådant system. för då skulle ju alla lämna när det gick dåligt, och hoppa in i ett annat game direkt istället. hm. men det system de har låter rätt ok. lite bättre än det de kör med på dota league.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2003-08-26
|
moberg skrev: jag tänkte mer på ett system där andra kan hoppa in i matchen om någon lämnar. men jag antar att det egentligen är omöjligt att få till ett bra sådant system. för då skulle ju alla lämna när det gick dåligt, och hoppa in i ett annat game direkt istället. hm. men det system de har låter rätt ok. lite bättre än det de kör med på dota league.
Nej dom har inget sådant system(men varför skulle man villja gå in och ta över en leaver hjälte? Brukar ju ofta vara underlevlad och underfarmad) men man kan reconnecta till spelet igen efter man har disconnectat/blivit dropad och återta spelandet.
Detta är en utmärkt lösning då många av dom man tror quitar för att det går dåligt kommer tillbaka efter en restart av spelet som krashade. Så det är väldigt mkt mindre leavers än i public DotA.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-04-05
|
Alex! skrev: moberg skrev: jag tänkte mer på ett system där andra kan hoppa in i matchen om någon lämnar. men jag antar att det egentligen är omöjligt att få till ett bra sådant system. för då skulle ju alla lämna när det gick dåligt, och hoppa in i ett annat game direkt istället. hm. men det system de har låter rätt ok. lite bättre än det de kör med på dota league.
Nej dom har inget sådant system(men varför skulle man villja gå in och ta över en leaver hjälte? Brukar ju ofta vara underlevlad och underfarmad) men man kan reconnecta till spelet igen efter man har disconnectat/blivit dropad och återta spelandet.
Detta är en utmärkt lösning då många av dom man tror quitar för att det går dåligt kommer tillbaka efter en restart av spelet som krashade. Så det är väldigt mkt mindre leavers än i public DotA.
åh, kan man det? Det är ju en riktigt bra funktion! Way to go!
ZerXes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2008-06-08
|
har hört att det ska finnas en tråd där folk ger ut betanycklar till det här spelet, är det denna eller har jag missat något? (som ni förstår vill jag gärna ha en  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2008-05-14
|
nitram109 skrev: har hört att det ska finnas en tråd där folk ger ut betanycklar till det här spelet, är det denna eller har jag missat något? (som ni förstår vill jag gärna ha en  )
http://nukem.se/pc/vi-ger-bort-300-betanycklar-till-heroes
-of-newerth/
|
|
|
Klokast är den som vet vad han inte vet -sokrates
[21:39] <Dreamtale> vapsyvox: jag ville krama dig.
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2004-11-08
|
MaxC skrev: Jag har ännu inte testat det, så jag ska inte uttala mig om huruvida det är bra eller inte. Men, jag har fått tag på 50 betanycklar som jag lottar/tävlar/sprider ut via www.onlinegamer.se. Ta en titt där om ni behöver en nyckel.
Derivata skrev: Jag har fått en key från facebook som jag inte behöver, säg bara till så får ni den.
Dreamtale skrev: Även Nukem har fått tag i ett par nycklar, närmare bestämt 300. Up for grabs - först till kvarn etc.
nitram109 skrev: har hört att det ska finnas en tråd där folk ger ut betanycklar till det här spelet, är det denna eller har jag missat något? (som ni förstår vill jag gärna ha en  )
Var det så jobbigt att läsa igenom tråden eller?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2003-08-26
|
Mindre whine, mer kul!
Har börjat gilla Omni på ett sätt jag aldrig lyckades göra i DotA. Vet inte om det är för att han har mer awsume modell, låter awsume när han går(klang klang klang), hans nya skill han snott från kunka eller att jag har blivit mer observant som spelare vart jag ska smälla på Immunes och heals för att vara så effektiv som möjligt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2004-11-08
|
Omniknight är grym i Dota, men skitjobbig att möta.
Tror han är ännu mer offensiv i HoN, hans nya kunkkaskill är ju bra inne i striden, jag tror även att hans heal gör mer skada (pure damage istället för magic damage läste jag på forumet).
|
|
|
Redigerat 2009-08-16 14:12 av StormCraXx
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2009-03-12
|
Alex! skrev: moberg skrev: jag tänkte mer på ett system där andra kan hoppa in i matchen om någon lämnar. men jag antar att det egentligen är omöjligt att få till ett bra sådant system. för då skulle ju alla lämna när det gick dåligt, och hoppa in i ett annat game direkt istället. hm. men det system de har låter rätt ok. lite bättre än det de kör med på dota league.
Nej men om man disconnectar så kan man återansluta igen. Så om ens uppkoppling dör i några sekunder så att man kastas ut är det bara att hoppa in igen.
Dessutom, hör upp alla fanboyz. Icefrog är inte skaparen av DotA, han har tagit över DotA från Guinsoo som i sin tur hade moddat en bana av Eul.
|
|
|
Redigerat 2009-08-18 09:35 av Derivata
|