Bli medlem på PCGamer:s forum!
Här i PC Gamers forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på PCGamer.se. Läs våra regler.
Andaril
Titel Spelar på easy
Registrerad 2006-11-09
Inlägg 473

Expansion till Nappe-TW på G.

Napoleon-the Peninsula War. Handlar om kriget i Spanien. 3 spelbara fraktioner. GB, Nappe och Spanien.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-21
Inlägg 0

Har ett problem här! Köpte medival 2 total war gold på Gamestop idag. när jag kom hem skulle jag installera. på något sätt har jag en för lång cd key. den här är på 6 grupper av siffror och bokstäver. det vägrar fungera när jag skriver in alla 6. använde jag bara 4 så fungerar det. men när jag ska spela online står det "cd key invalid". men jag har ju nyss köpt det och allt! blir så extremt less. är det någon som vet en lösning på detta? skulle bli så extremt glad!

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-21
Inlägg 0

Ring gamestop och fråga efter en ny. Jag fick en ny key när jag inte hade fått en key alls till mitt Warcraft

Xeran
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-05-17
Inlägg 484

Spelar fortfarande Rome hela tiden, har laddat hem modden Roma Surrecteum som verkligen förändrar hela det spelet, det går från jäkligt bra till helt jäkla otroligt tycker jag!

Garone
Titel Noob
Registrerad 2010-06-30
Inlägg 9

Var det bara jag som blev orolig när jag läste att Shogun 2: Total War ska bli mer tillgängligt för nybörjare? Ordet "tillgänglighet" i spelbranschen är oftast ett dåligt omen.

Torgrim
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-12-10
Inlägg 183

Garone skrev:
Var det bara jag som blev orolig när jag läste att Shogun 2: Total War ska bli mer tillgängligt för nybörjare? Ordet "tillgänglighet" i spelbranschen är oftast ett dåligt omen.

Tycker alla deras spel är "tillgängligt" för nybörjare, Total War spelen har aldrig varit svåra eller hardcore på något sätt.

Vapsyvox
Titel Taiwanesisk krympling
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 6 758

Torgrim skrev:
Garone skrev:

Tycker alla deras spel är "tillgängligt" för nybörjare, Total War spelen har aldrig varit svåra eller hardcore på något sätt.

problemet är väl att man måste ha en fungerande taktik i total war-spelen, till skillnad från spel som man kan vinna genom tank/zerg-rushes

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-21
Inlägg 0

Vapsyvox skrev:
Torgrim skrev:
Garone skrev:

problemet är väl att man måste ha en fungerande taktik i total war-spelen, till skillnad från spel som man kan vinna genom tank/zerg-rushes

Fast Moving Ranged Cavalry.
GG.

Nestor
Titel Pelletsbud
Registrerad 2004-03-05
Inlägg 2 393

Eftersom enheterna antingen är extremt dåligt balanserade (post marius reform i RTW eller valfritt elitinfanteri i ETW) eller leds av en AI med samma taktiska förmåga som en gråsten så är slagen inte särskilt svåra att vinna.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-21
Inlägg 0

YOU HAVE BEEN EXCOMMUNICATED!
DENMARK HAVE CAPTURED OSLO!
PROJECTED PROFITS: -7897 PER TURN!

Thane
Registrerad 2007-05-23
Inlägg 5 064

Hur får jag moddar att fungera till steam versionen an rome?

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-21
Inlägg 0

shogun2 var ganska meh

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-21
Inlägg 0

Ingwaz skrev:
shogun2 var ganska meh

"Så vad tyckte du om Shogun 2?"

"LOL VA FAN HAR DEM BALLONGER PÅ RYGGEN FÖR. SHITTY JAPANESE WEEABOO RARWARWARWARWAR WESTEUROPE = GOD"

typ

Vapsyvox
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 6 758

oppai skrev:
Ingwaz skrev:
shogun2 var ganska meh

WESTEUROPE = GOD

exakt

fix'd

Thane
Registrerad 2007-05-23
Inlägg 5 064

Jag undrar mer hur han kan säga att det är meh innan det har kommit ut

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-21
Inlägg 0

Thane skrev:
Jag undrar mer hur han kan säga att det är meh innan det har kommit ut

pressrelease yo

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-21
Inlägg 0

Hans åsikt inte min.

Västeuropa har bara två coola saker:
Dismounted Feudal Knights
Varangian Guard.

Japan har:
Ninjor
Geishor
Yari Ashigaru
Bow Ashigaru
Munkar

Kommer inte på mer.

Thane
Registrerad 2007-05-23
Inlägg 5 064

Samurajer

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-21
Inlägg 0

Faktiskt inte.
En västeuropeisk riddare hade klått en samuraj hur tekniskt duktig han än är. Katanas har väl väldigt svårt att penetrera en rustning vad jag vet och får det ännu jobbigare att parera slag.

Bild

Thane
Registrerad 2007-05-23
Inlägg 5 064

Men nu pratar vi om coola saker

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-21
Inlägg 0

De hade coola dräkter

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-21
Inlägg 0

GENOESE CROSSBOWMEN

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-21
Inlägg 0

Päääsääänts

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-21
Inlägg 0

sending this resource back to ....

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-21
Inlägg 0

come face me, it will be glorious

Howler54
Titel Trähatt
Registrerad 2009-12-10
Inlägg 124

Jaja grabbar vad tycker ni?

Jag tycker det är helt ok hittills (kanske beror på att jag vann min första multiplayer match, heh)

moberg
Titel Veteran
Registrerad 2006-11-11
Inlägg 1 085

Jag håller på att installera mitt exemplar nu. skönt att det kopplas direkt till steam. jag har ganska höga förväntningar och har varit väldigt sugen på ett total war spel ett tag nu, så förhoppningsvis blir det mycket skoj. jag tyckte demot var rätt ok, men jag spelade inte genom hela, och så vet jag ju att man blir rätt fäst vid total war spelen efter en tids spelande.

Jag hör av mig efter helgen om mina första intryck.

Inge_82
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2008-06-10
Inlägg 537

oppai skrev:
Faktiskt inte.
En västeuropeisk riddare hade klått en samuraj hur tekniskt duktig han än är. Katanas har väl väldigt svårt att penetrera en rustning vad jag vet och får det ännu jobbigare att parera slag.

Bild

Fast samma sak skulle hända ett "riddarsvärd" om man skulle testa det som görs på filmen. Man parerade ju slag med sidan av svärdet. Annars förstörs svärdet som så tydligt visas. Har inte så bra koll på samurajernas teknik, fast de visste ju hur svärd skulle hanteras så dom parerade troligtvis på samma sätt.

PC-Duck
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2009-09-24
Inlägg 540

Inge_82 skrev:
oppai skrev:
Faktiskt inte.

Bild

Fast samma sak skulle hända ett "riddarsvärd" om man skulle testa det som görs på filmen. Man parerade ju slag med sidan av svärdet. Annars förstörs svärdet som så tydligt visas. Har inte så bra koll på samurajernas teknik, fast de visste ju hur svärd skulle hanteras så dom parerade troligtvis på samma sätt.

Sen så är det ju skillnad ifall någon håller i svärdet eller ifall det ligger direkt mot ett bord. Sen så beror det ju också på hur mycket man härdar bladet.

moberg
Titel Veteran
Registrerad 2006-11-11
Inlägg 1 085

Har spelat ett par timmar nu och måste säga att det är sjuukt mysigt. riktigt härlig musik, grafik etc. atmosfären ligger verkligen på topp. det är lite laggigt till och från, även på kampanj kartan, men det är inte så farligt. i striderna kan det bli lite väl laggigt när man kör halvstora battles, vilket är synd. än så länge är jag mycket nöjd iaf.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av PCGamer Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 2 medlemmar online. 1 foruminlägg har postats idag.