Bli medlem på PCGamer:s forum!
Här i PC Gamers forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på PCGamer.se. Läs våra regler.
Xeran
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-05-17
Inlägg 489

Kände för att installera Rome nu i dagarna och provade att installera Europa Barbarourom och det var väl ett misstag, jag fattade absolut ingenting av någonting :P

Men finns det någon annan bra mod till Rome som gör spelet mycket roligare`? Själv tycker jag ändå vanilla är ganska kul, mest iofs är det för striderna som blir så mycket roligare om man har huge på armeerna :)

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Smexy skrev:
Nej, alla kontinenter är inte med på kartan i Stainless Steel, även om 6.0 gör kartan större. Hela Europa, delar av Afrika och Asien och i slutet även Amerika är de världsdelar man kan erövra.
Lite synd, men spelet ser fortfarande bra ut. Förresten har nationerna blivit fastställda än? Har hört lite blandat om vilka det är.:|

Vor'Dus
Titel LAN-ätare
Registrerad 2006-04-11
Inlägg 97

danne93 skrev:
Smexy skrev:
Nej, alla kontinenter är inte med på kartan i Stainless Steel, även om 6.0 gör kartan större. Hela Europa, delar av Afrika och Asien och i slutet även Amerika är de världsdelar man kan erövra.
Lite synd, men spelet ser fortfarande bra ut. Förresten har nationerna blivit fastställda än? Har hört lite blandat om vilka det är.:|

umm va? 6.0 har redan kommit :x

Hockey Stick
Titel Proffs
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 2 317

Vor'Dus skrev:
danne93 skrev:
Smexy skrev:

umm va? 6.0 har redan kommit :x

Jag tror han menar Empire.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Du har nog blandat ihop det här lite Danne. Stainless Steel är en modifikation till Medieval 2: Total War, det senaste spelet i serien. Empire: Total War är det väl du pratar om. Vet inte hur många kontinenter som kommer med i spelet, men det kvittar ju egentligen, allt hänger ju på hur stor skala man gör det i. Kampanjen i Kingdoms med de brittiska öarna, innehåller ju bara de brittiska öarna, men kartan är trots det väldigt stor.

Finns en Wikipedia-artikel om vilka nationer som ska finnas med, men Wikipedia är nog inget att förlita sig helt på.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Smexy skrev:
Du har nog blandat ihop det här lite Danne. Stainless Steel är en modifikation till Medieval 2: Total War, det senaste spelet i serien. Empire: Total War är det väl du pratar om. Vet inte hur många kontinenter som kommer med i spelet, men det kvittar ju egentligen, allt hänger ju på hur stor skala man gör det i. Kampanjen i Kingdoms med de brittiska öarna, innehåller ju bara de brittiska öarna, men kartan är trots det väldigt stor.

Finns en Wikipedia-artikel om vilka nationer som ska finnas med, men Wikipedia är nog inget att förlita sig helt på.
Okej, då fattar jag och ja jag menade empire. Blev lite fundersam när du sa stainless steel 6.0 och vart finns den här modden då, vill gärna ha den.:D

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Stainless Steel 6.0

Hittade förresten en modifikation som ser riktigt häftig ut, Third Age: Total War.

Europa Barbarorum II är självklart också något att hålla reda på, om jag eller någon annan inte redan länkat dit.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Tack, ska hämta dem

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

De två sista går ju dock inte att ladda ner än.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

varför inte?:\

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

För att de är under utveckling, d.v.s. inte klara. Alla sådana här frågor hade du kunnat finna svar till om du gått in på mina länkar.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Läste precis mastodontreportaget om Empire i senaste numret. Nu är det bara att be till gudarna om att datorn pallar det. :P
Musköter till folket!

Nestor
Titel Pelletsbud
Registrerad 2004-03-05
Inlägg 2 393

Gud så vackert

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

En mod till Rome som ni borde kolla in är "Roma Surrectum". ( Betyder ungefär "Rome Arises" ).
Den innehåller 35 unika, romerska legioner - även om vi kommer att sänka det antalet till 28. ( För att få plats med andra enheter ).

http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=251

- forumet

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=150373

- en utav förhandstittarna på 2.0 versionen ( Inte ute än )

Gäst
Gäst

Enligt min enkla åsikt är Europa Barbarorum lätt den bästa modden till Rome. Och förutom djupet, all historisk information och spelkänslan så är städernas lojalitet en av de bästa sakerna. I vanilla störde jag mig ofta på att de flesta städer hade en tendens att få låg civil order, och göra uppror (Karthago, Alexandria). Detta är inget problem i EB och det tackar jag för. Men det kan också vara värt att kika på Rome Total Realism 1.9 platinum, även om det är ett helsike att avinstallera den.

Angående Medieval 2 så tycker jag att Broken Crescent är en bättre mod än Stainless Steel 6.1. Den är mer stabil och kraschar aldrig, samtidigt som enheterna matchar varandra bättre. För i SS blandas ju nya soldater med gamla från vanilla, medan alla är nya i BC.

Sisyr
Titel Pelletsbud
Registrerad 2006-04-01
Inlägg 1 928

Mitt Medieval 2 har fått jucket. När jag försöker starta spelet står det "Medieval 2: Total War encountered an unspecified error and will now exist."

Det har varit såhär sedan jag installerade Kingdoms, om jag inte missminner mig. Någon som känner till felet och vet hur man löser det? :)

EDIT: Jag har även prövat att lägga in en crack som startikon, men problemet kvarstod. Det ska sägas att Kingsomds funkar precis som det ska.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Har aldrig haft något som helst problem med Stainless Steel stabilitet.

Hockey Stick
Titel Proffs
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 2 317

Kan nämna att Stainless Steal kraschade första gången jag skulle köra en custom battle, så jag har ännu inte sett modden in action för jag orkade inte starta om igen :P

Gäst
Gäst

Smexy skrev:
Har aldrig haft något som helst problem med Stainless Steel stabilitet.

Jag har spelat SS 5.1 samt 6.1, och båda stänger ofta ner till skrivbordet från startmenyn. T.ex. när man klickar på för många nationer i "grand campaign"-delen. Och även när man går från early campaign till late campaign, vilket är ganska störande. På Totalwar-forumet brukar King Kong som har gjort modden förklara att han inte kunnat fixa dessa kända problem, fastän de är ganska lätta att undvika. Och jag menar inte att Stainless Steel är en dålig mod, tvärtom är det nog den näst bästa jag känner till, men Broken Crescent passar mig något bättre. Försörjningssytemet av arméer i SS är riktigt trevligt.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Jag får faktiskt medge att jag också varit med om att spelet stänger av sig om man klickar på för många nationer. Ser dock inte det som något särskilt stort problem. Har faktiskt inte testat Broken Crescent, ska göra det så snart som möjligt. Kul om det finns alternativ till Stainless Steel. :)

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Hypno skrev:
Mitt Medieval 2 har fått jucket. När jag försöker starta spelet står det "Medieval 2: Total War encountered an unspecified error and will now exist."

Det har varit såhär sedan jag installerade Kingdoms, om jag inte missminner mig. Någon som känner till felet och vet hur man löser det? :)

EDIT: Jag har även prövat att lägga in en crack som startikon, men problemet kvarstod. Det ska sägas att Kingsomds funkar precis som det ska.

Jag hade samma problem. Problemet uppstår genom att du extraterade dina filer om jag förstått rätt( eller intstallera ett mod ). Så du måste gå till data fliken och radera båda descr_geography filer. Det funka för mej

Edit har ni sett den nya "motion capture" filmen som släppts?
http://www.sega.co.uk/games/?g=238%20

Sisyr
Titel Pelletsbud
Registrerad 2006-04-01
Inlägg 1 928

MrLongbow skrev:
Hypno skrev:

Jag hade samma problem. Problemet uppstår genom att du extraterade dina filer om jag förstått rätt( eller intstallera ett mod ). Så du måste gå till data fliken och radera båda descr_geography filer. Det funka för mej

Edit har ni sett den nya "motion capture" filmen som släppts?
http://www.sega.co.uk/games/?g=238%20

Jag har inga sådana filer i "data"-mappen. :S

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Hypno skrev:

Jag har inga sådana filer i "data"-mappen. :S

Har du provat att kolla i kompatibilitetsfiler?

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Testade precis Broken Crescent och blev ganska besviken efter vad jag har hört om det. När jag spelade med The Kingdom of Jerusalem var rösterna tagna direkt från Frankrike i orginalspelet. Kommentarer som "For the glory of France, we will attack!" sabbade liksom hela känslan.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

jag kan koder på mtw2:)

Hockey Stick
Titel Proffs
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 2 317

grytlappen skrev:
jag kan koder på mtw2:)

Grattis! Lite n00bigt dock ;)

Gäst
Gäst

Smexy skrev:
Testade precis Broken Crescent och blev ganska besviken efter vad jag har hört om det. När jag spelade med The Kingdom of Jerusalem var rösterna tagna direkt från Frankrike i orginalspelet. Kommentarer som "For the glory of France, we will attack!" sabbade liksom hela känslan.

Visst har Broken Crescent en del buggar och problem, men det mesta löser sig nog i nästa version, 1.5 eller 1.1, inte riktigt säker vad den ska heta. Jag spelar nu som Eastern Roman Empire och kampanjen är intressant och har hittils bjudit på många utmaningar. Ibland överväldigas man nästan av det stora antalet fientliga arméer, men nu känns det nästan som en sport att total-krossa dem en efter en.

Den där röstgrejen med KoJ störde mig med, men visst är det häftigt med porträtt från Kingdom of Heaven-filmen. Så om buggarna löser sig i kommande versioner lär jag spela modden ännu mer.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Låter bra, ska nog köra med The Eastern Roman Empire istället. I ämnesrubriken till ämnet om den nya patchen står det 1.5, men i texten står det 1.1. Blir lite klurigt där faktiskt.:|

Fly Knight
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2003-08-18
Inlägg 619

Har drivet de sista Mongolerna på Flykt i mitt och min polare Kampanj! Snart har Sicilien enat Mellan Östern och de heliga landet och länkat det med norra Afrika! :D

Min vän då som spelar Venedig har tagit hand om Byzantium. Moorerna och Egyptien har jag fördrivit och övertagit också medasn Osmanerna snart även de är ett glömt folkslag tillsammans med Fransmännen :P Spanjorerna är snart utdömda de med och Ungrarnas ätt dog ut antar jag då deras städer nu är rebel städer som belägras av Venedig. Polen, Danmark, England och Skottland är vad som finns kvar i norra Europa medans Timurider invaderar från Öst in genom Ryska slättländerna och har invaderat Polen och fortfikerat sig i en provins.

Påven har kallat på ett korståg och nu samlas de sista få Kristna som ännu inte är under de italienska Kejsardömena :P I ett försök att driva tillbaka de nya hotet från öst.

Har varit en riktigt kul spelomgång de ända sorgliga är att vi bara kan spela då och då, på helger och dylikt. Många gånger har vi även fått stryk i belägringar vi bara skulle ha vunnit :D

Såg ett Special Edition M2 för 229 kronor, värt det?

Xeran
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-05-17
Inlägg 489

Spelar mest Rome Total War nu med modden Roma Serrectuem vilket gör spelet oerhört kul. Att spela med grupperna på "Huge" och "0 turn recruitment" gör att strider med tolvtusen man ungefär är vardagsmat, mitt rekord är typ 20 000 man änsålänge. Spelar som Rome och har precis tagit hela Italien och Sicilien, håller på att förbereda mig på att invadera Kartago, orkar inte starta ett tvåfrontskrig på gallerna så i alla bergspass jag satt dit ett fort =)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av PCGamer Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 4 medlemmar online. 1 foruminlägg har postats idag.