Bli medlem på PCGamer:s forum!
Här i PC Gamers forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på PCGamer.se. Läs våra regler.
Element_Five
Titel Stammis
Registrerad 2007-03-06
Inlägg 435

Barbarian Invasion är trevlig men den synkar inte med modden, har man BI installerat redan så lögger sig modden över den och vill man lira BI igen så finns där en lösning på det i txt filen eller installera om den.

Alexander är inte värt att investera i, BI är den expansion som introducerar nattstrider.

Vor'Dus
Titel LAN-ätare
Registrerad 2006-04-11
Inlägg 97

Eb II kommer ju till Medieval Total war 2, så du kan ju vänta på det, kommer ta ett bra tag innan det är färdigt dock..

Alexander funkar med Eb 1, fast man måste fixa några grejer först isåfall, Alexander har bättre AI, natt kampanjer, AI kan avnända RETRAIN :), kan dem inte i BI eller vanliga Rome.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-09-22
Inlägg 0

Låter väldigt trevligt. Hittade ett forum där man kan följa utvecklingen. Blir nog att jag köper Rome: Total War ändå. Kostar ju faktiskt bara 99:- på Webhallen. Blir nog till att inhandla några andra missade klassiker också tillsammans med Rome.

/Växlar till Stainless Steel och mina danska vikingar. Det danska kungariket ska återigen få världsherravälde! Eh...

Hockey Stick
Titel Proffs
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 2 317

Rome är lugnt min favorit i serien. Förmodligen för att det var det första Total War spelet jag körde och för att Medieval 2 kändes som en rejäl mod istället för en uppföljare.

Element_Five
Titel Stammis
Registrerad 2007-03-06
Inlägg 435

Hockey Stick skrev:
Rome är lugnt min favorit i serien. Förmodligen för att det var det första Total War spelet jag körde och för att Medieval 2 kändes som en rejäl mod istället för en uppföljare.

Samma motor, bara trimmad en aning så jag förstår lite vad du menar. Men det bjöds endå på en hel del trevliga nyheter, nya kampanjer och faktioner.

Empire kommer innehålla en hel ny grafikmotor och det ser jag fram emot.

Hockey Stick
Titel Proffs
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 2 317

Element_Five skrev:
Hockey Stick skrev:

Samma motor, bara trimmad en aning så jag förstår lite vad du menar. Men det bjöds endå på en hel del trevliga nyheter, nya kampanjer och faktioner.

Jordå, det är ju bättre optimerat och grafiken är betydligt snyggare, men AI:n är konstigt nog sämre (!) och att förbereda försvaret under belägringar är ju en pina.

Numer när jag hör "vi har skapat en helt ny AI från grunden" så får jag dåliga vibbar. Varför inte fortsätta bygga på den dugliga AI ni redan har? Nytt innebär inte alltid bättre med andra ord.
Denna rant är inte riktat mot dig Element, bara en åsikt på AI helt generellt, alltså inte bara i Medieval 2 ;)

Element_Five
Titel Stammis
Registrerad 2007-03-06
Inlägg 435

Hehe ingen fara, jag förstår vad du menar.

I MTW2 hade fienden (AI) vid anfall mot mina borgar en tendens att släppa sina belägrings vapen, backa ett steg och bara vänta. Var tvungen att lämna borgen och då försvann hela poängen med försvar defensivt spelande pga av skum AI.

Tack och lov kom moddar som räddade det hela.

men jag vill och försöker endå tro gott om Empire, jag vill det :) Det bara MÅSTE bli bra!

srb
srb
Titel Trähatt
Registrerad 2002-02-23
Inlägg 118

Ser fram emot Empire mest på grund av funktionerna i motorn och gameplayet, men nog tusan kan det bli riktigt roligt! Hoppas på fina terränghinder och skogar att dra kavalleriet runt och rusa in i fiendens flank!

MTW2 1.0 hade sjukt dålig AI, men jag spelar patchat nu och det är rätt skoj, men man får inte samma känsla som i Medieval I... som Bennet recenserade på ZTV när det väl begav sig!

Rome/BI håller sig alltid bra, speciellt på grund av den otroliga modscenen och framför allt tidsperioden i BI!

Någon mer än jag som fortfarande startar upp Viking Invasion? Jag älskar verkligen det scenariot, hur roligt som helst.

Element_Five
Titel Stammis
Registrerad 2007-03-06
Inlägg 435

Viking Invasion? Oj det var ett tag sedan, nej har inte spelat det på år och dar.

srb
srb
Titel Trähatt
Registrerad 2002-02-23
Inlägg 118

Åh det är ju så underbart! Superb tidsperiod, jättebra karta, många fraktioner, mäktiga vikingar.. :3

Man får en så underbart härlig Dark Ages-känsla av det, och scenariots själva utformning gör ju att spelandet blir helt annorlunda beroende på vilken fraktion man väljer.

Bästa delen i TW sedan Shogun! Får se vad Empire bringar till bordet.

Vor'Dus
Titel LAN-ätare
Registrerad 2006-04-11
Inlägg 97

Lusted är ju med CA nu om ni vet vem han är, vet inte riktigt vad han jobbar med, men man får hoppas att han jobbar med AI'n, för han gjorde ett ganska bra jobb när han höll på med sin mod.
Ps, Stainless Steel använder lusteds AI.

Xeran
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-05-17
Inlägg 491

Laddade hem SS 6.1 och fy tusan vad det är kul, riktigt bra. Mycket bättre än vanilla. Kör en hotseat med brorsan där han spelar Danmark och jag England, har just erövrat hela Brittiska Öarna och ska anfalla moorerna nu, orkar inte med att anfalla Frankrike då de är mina allierade.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-09-22
Inlägg 0

Allianser är till för att brytas!

Ortord
Titel Pelletsbud
Registrerad 2008-05-15
Inlägg 1 845

Smexy skrev:

Håller med! Det är deras fel om dom är lättlurade. Det är ju det äldsta tricket i boken

Xeran
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-05-17
Inlägg 491

Ortord skrev:
Smexy skrev:

Håller med! Det är deras fel om dom är lättlurade. Det är ju det äldsta tricket i boken

Man kan ju inte bara g¨runt och bryta allianser, besides, jag vill inte bli bannlyst igen, det blir typ uppror i alla mina städer om det händer...

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-09-22
Inlägg 0

Påven är till för att mördas!

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-09-22
Inlägg 0

Jag trodde han va till för att skita i skogen möhö.
Finns det ingen givande mod till medieval 2 vanilla. eller måste man införskaffa sig kingdoms??? har i och för sig funderat på det men jag blev så till mig av gråt i halsen av besvikelse över alla problem med tvåan så det kom av sig.

Hockey Stick
Titel Proffs
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 2 317

Antemannen skrev:
Jag trodde han va till för att skita i skogen möhö.
Finns det ingen givande mod till medieval 2 vanilla. eller måste man införskaffa sig kingdoms??? har i och för sig funderat på det men jag blev så till mig av gråt i halsen av besvikelse över alla problem med tvåan så det kom av sig.

Stainless Steal (se första sidan) sägs vara en bra mod. Har inte hunnit installera än men det lär nog ske inom kort.

Element_Five
Titel Stammis
Registrerad 2007-03-06
Inlägg 435

Stainless Steel och Broken Crecent (sista utspelar sig i Indin och Mellan Östern) är två riktigt bra moddar. SS är till Kingdoms och BC till MTW2 vanilla.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-09-22
Inlägg 0

Kingdoms är ju grymt tack vare kampanjen med de brittiska öarna.

Vor'Dus
Titel LAN-ätare
Registrerad 2006-04-11
Inlägg 97

Dues Lo Vult är också en vädligt käns mod till Medieval 2, fast jag har inte testat den på några månader.

Xeran
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-05-17
Inlägg 491

Erövrade just hela Baltikum på hela 83 turer, spelade som Danmark. Riktigt roligt, tur att jag klarade när jag gjorde det, pesten kom och typ dödade 10000 varje turn och pengarna började ta slut, konstigt när min army upkeep låg över 90000 per turn....=)

Ska nog ladda hem lite nya moddar

Vor'Dus
Titel LAN-ätare
Registrerad 2006-04-11
Inlägg 97

Xeran skrev:
Erövrade just hela Baltikum på hela 83 turer, spelade som Danmark. Riktigt roligt, tur att jag klarade när jag gjorde det, pesten kom och typ dödade 10000 varje turn och pengarna började ta slut, konstigt när min army upkeep låg över 90000 per turn....=)

som sagt, Deus Lo Vult ska vara en av dem svåraste moddarna köra, du kan ju testa den :)

Xeran
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-05-17
Inlägg 491

Vor'Dus skrev:
Xeran skrev:

som sagt, Deus Lo Vult ska vara en av dem svåraste moddarna köra, du kan ju testa den :)

Jo, jag läste lite om, verkar oerhört svårt, men nu är det så att jag är inte så jättebra, tror jag :P

Men iallafall, är det en egen ikon eller blir vanliga spelet så?

Vor'Dus
Titel LAN-ätare
Registrerad 2006-04-11
Inlägg 97

Xeran skrev:
Vor'Dus skrev:
Xeran skrev:

Jo, jag läste lite om, verkar oerhört svårt, men nu är det så att jag är inte så jättebra, tror jag :P

Men iallafall, är det en egen ikon eller blir vanliga spelet så?

Det blir en egen ikon, så du kan spela med hur många moddar du vill, + att du kan köra orginalet ofc.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-09-22
Inlägg 0

Ojoj. Osäker på om min prenummeration har gått ut än eller om jag får nästa nummer också. Har en backlog på typ 5 nummer som jag inte hunnit läsa pga värnplikten.

Skriver ni om E:TW blir det dock ett solklart lösnummerköp. :)

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-09-22
Inlägg 0

Ja, det skulle va bra med lite mer info angående E:TW.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-09-22
Inlägg 0

Om Creative Assembly lyckas med att skapa bra AI kan Empire: Total War mycket väl bli det bästa strategispelet någonsin.

Har precis upptäckt att Stainless Steel 6.0 introducerar en av de sakerna som PC Gamer (vem var skribent?) klagade på i sin recension av Medieval 2: Total War. Nämligen att ha speciella byggnader för kända städer. Exempelvis kan man bygga Notre Dame i Paris. Såhär skriver King Kong:

"Medieval Wonders can now be constructed in important medieval cities: Dome of Rock (Jerusalem), Church of the Holy Sepulchre (Jerusalem), Cordoba Mosque (Cordoba), Kaaba (Mecca), Notre Dame (Paris), St. Marks Basilica (Venice), Hagia Sophia (Constantinople), Great Aqueduct (Constantinople)"

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-09-22
Inlägg 0

Nice, kul med speciella byggnader, men kommer alla kontinenter vara med på kartan?

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-09-22
Inlägg 0

Nej, alla kontinenter är inte med på kartan i Stainless Steel, även om 6.0 gör kartan större. Hela Europa, delar av Afrika och Asien och i slutet även Amerika är de världsdelar man kan erövra.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av PCGamer Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 2 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.