Bli medlem på PCGamer:s forum!
Här i PC Gamers forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på PCGamer.se. Läs våra regler.
Hockey Stick
Titel Proffs
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 2 317

Tyckte det var dags att starta en tråd om den så härliga Total War-serien nu på det nya forumet. Här diskuteras alltså alla Total War-spel då flera separata trådar riskerar att bli inaktiva.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Härligt! Total War-tråden är redan igång igen ser jag. :)

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Shogun, det var spel det.

Element_Five
Titel Stammis
Registrerad 2007-03-06
Inlägg 435

Empire Total War kommer bli det bästa TW spelet genom tiderna, ny grafikmotor, sjöslag kan knnappt vänta!

Joakim Bennet
Titel Chefredaktör
Registrerad 2008-03-20
Inlägg 417

Psst, kolla in vår stora Empire-feature i nästa nummer av PCG.

Element_Five
Titel Stammis
Registrerad 2007-03-06
Inlägg 435

Jocke Bennet skrev:

Mumma, all information om Epire slukas med hull och hår!

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Element_Five skrev:
Jocke Bennet skrev:

Mumma, all information om Epire slukas med hull och hår!

Epirus kommer inte med i Empire ;D

Hockey Stick
Titel Proffs
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 2 317

Jocke Bennet skrev:

Du verkar jogga mellan redaktionerna. Var det den äckliga designen på Super PLAY som fick dig att komma tillbaka? :D

Joakim Bennet
Titel Chefredaktör
Registrerad 2008-03-20
Inlägg 417

Hockey - Nej, jag är kvar där. Och är här. Lurigt va?

Dabrinko
Titel Elitskaldjur
Registrerad 2002-11-20
Inlägg 13 599

Eru sån dära frilansare eller? Du vänstrar ju med Rocky också har jag sett.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Stainless Steel gör Medieval 2: Total War extremt mycket bättre. Testa vetja!

Joakim Bennet
Titel Chefredaktör
Registrerad 2008-03-20
Inlägg 417

Jag är chefredaktör för tidningarna Super PLAY och PC Gamer (läs ledaren i senaste numret). Frilansar för Rocky.
Men åter till Empire! Sverige är bekräftat som spelbar nation. Kan dock komma att ändras. Men vi håller tummarna!

Hockey Stick
Titel Proffs
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 2 317

Jocke Bennet skrev:
Jag är chefredaktör för tidningarna Super PLAY och PC Gamer (läs ledaren i senaste numret). Frilansar för Rocky.
Men åter till Empire! Sverige är bekräftat som spelbar nation. Kan dock komma att ändras. Men vi håller tummarna!

Innebär det dubbelt så hög lön eller?

Ang. Stainless Steal så verkar det väldigt bra. Är så trött på den sunkiga AI som finns i vanilla.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Bennet: Har du någon källa till att Sverige kommer bli spelbart? Det enda jag har hittat är en sketen Wikipedia-artikel, och den är inte ens seriöst skriven. :P

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

alla vet att medieval total war var bäst. Coolast intro, roligast kart del, coolare röst skådespeleri. Kommer aldrig tröttna på Hail! varje gång man tar ut en trupp.

irazie
Titel Noob
Registrerad 2007-05-01
Inlägg 4

Det står på totalwar.com att man ska kunna spela som Karl XII. Vem vet..

Joakim Bennet
Titel Chefredaktör
Registrerad 2008-03-20
Inlägg 417

Smexy - På totalwar.com finns en tråd som samlar uttalanden från Creative. Därifrån fick jag det. Inte 100% tillförlitligt jag vet, men vad är det i den här branschen. Ett uttalande från högsta ort kan var värt inget i slutändan. Men I have faith!

Ortord
Titel Pelletsbud
Registrerad 2008-05-15
Inlägg 1 845

Jag måste nog hålla med NästanHS att Medieval: Total war var bättre än nummer 2. Det var lite lättare att komma igång med och spela(tills mongolerna kom).

Element_Five
Titel Stammis
Registrerad 2007-03-06
Inlägg 435

Jocke Bennet skrev:

Att INTE ha Sverige som spelbar nation under denna epoken som spelet utspelar sig under vore katastrof ju.

Får hoppas de läst på sin historia och inser detta faktum. Hoppas även på Danmark, som Skåning vill jag smiska Svenska ju hehe.

Poncho
Titel Skaldjur
Registrerad 2002-04-05
Inlägg 8 013

Shit, måste prova Stainless Steel. Har varit sugen på att dra igång en ny kampanj i M2.

Element_Five
Titel Stammis
Registrerad 2007-03-06
Inlägg 435

Ss 6.0 är den senaste och jäklar vilken energi de lagt ner på den modden. Spelar knappt något annat.

Ser också gärna att de gjort/gör en modd som utspelar sig i Amerika.

Vor'Dus
Titel LAN-ätare
Registrerad 2006-04-11
Inlägg 97

Efter att ha kört Europa Barbaroum i Rome Total War så känns Stainless Steel så amatör mässigt ut :(((, fast jag kör det då och då, men jag väntar på EB 2

Vor'Dus
Titel LAN-ätare
Registrerad 2006-04-11
Inlägg 97

Element_Five skrev:
Ss 6.0 är den senaste och jäklar vilken energi de lagt ner på den modden. Spelar knappt något annat.

Ser också gärna att de gjort/gör en modd som utspelar sig i Amerika.

6.1 är den senaste

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Vor'Dus: Kan inte uttala mig om Europa Barbaroum eftersom jag inte har testat den, men Stainless Steel blir knappast amatörmässigt brevid någon modifikation. När man väl provat Stainless Steel vill man aldrig spela Medieval 2: Total War utan den igen. Med 6.0 får man dessutom en helt ny världskarta, som täcker större områden och är mer levande.

Element_Five
Titel Stammis
Registrerad 2007-03-06
Inlägg 435

Europa Barbaroum är dte bästa jag testat till Rome helt klart, snyggt och prydligt.

Men att det skulle få SS att se amatörmässigt ut ser jag inga som helst belägg för. Ss är tillsammans med Broken Crecent de bästa moddarna som finns till MTW2 och de är riktigt jäkla bra.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Är Rome: Total War värt att köpa bara för att spela Europa Barbaroum om man redan spelar Medieval 2: Total War? Artikeln om modden som var i PC Gamer för något nummer sedan var helt klart riktigt intressant. Är lite sugen på att slå till med ett köp.

Element_Five
Titel Stammis
Registrerad 2007-03-06
Inlägg 435

Med tanke på hur billigt Rome är nu så ett absolut ja, Rome är annorlunda på många sätt och modden är helt underbar. Mäktig som få, marcherande Rommare är bara mäktigt. Köp det!

Hockey Stick
Titel Proffs
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 2 317

Känns som att Stainless Steel förtjänar en sida i PC Gamer under moddat.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Låter fint, blir nog ett köp. Blir nog bara lite klurigt vilken av paketen man ska köpa. Om jag köper Gold Edition får man ju den första expansionen, Barbarian Invasion, på köpet. Men kan man välja att inte installera expansionen, så att den inte också installeras automatiskt? För då funkar ju inte EB, vilket i princip är enda anledningen till att jag ska ha spelet. :P Är expansionen Alexander också värt att köpa till?

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-21
Inlägg 0

Håller med Hockey Stick, Stainless Steel är för bra för att inte vara med under "Moddat".

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av PCGamer Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 1 foruminlägg har postats idag.