Bli medlem på PCGamer:s forum!
Här i PC Gamers forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på PCGamer.se. Läs våra regler.
Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

Här kan du skryta om alla dina purpel epixxx, hur mycket warlocks borde nerfas och när ni övergår till AoC.

Den 19e går min speltid ut och då kommer jag sluta spela.
Jag har spelat ända sedan betan med en tremånaderspaus förra våren. Över fyratusen kronor har jag slösat på det ehu ehu
Bara enmånadskostnader plus två betalda serverbyten.
Mycket har det blivit :I

PvP suger för övrigt. Jag grindar hellre Elemental Plateau i två timmar än att köra andra battlegrounds än AV. Under hela TBC har jag aldrig spelat en enda Arenamatch. Varken rated eller unrated.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

Vad är det som är så bra med wow egentligen? Har en level 21 (kanske 22, minns inte :-P) Shammy och jag fattar verkligen inte... vad är så bra med wow? Vad är det som fått 10 miljoner spelare att betala för skiten?

Gäst
Gäst

nibon skrev:
Vad är det som är så bra med wow egentligen? Har en level 21 (kanske 22, minns inte :-P) Shammy och jag fattar verkligen inte... vad är så bra med wow? Vad är det som fått 10 miljoner spelare att betala för skiten?

Det är kokain fast i internetform, unga män och kvinnor (i vissa fall barn!) blir genast beroende och kan inte sluta prata om att "grinda".

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

har aldrig förstått det roliga i grinding. Tröttnade jääävligt fort på det.

Jakob Svärd
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2005-08-06
Inlägg 901

Har just signat upp för 2 månader. Kör undead mage på Nagrand.

Kommer att varva WoW med Age of Conan närmsta tiden.

Gäst
Gäst

nibon skrev:
har aldrig förstått det roliga i grinding. Tröttnade jääävligt fort på det.

Nej usch och fy, det enda som fick mig att göra det igen och igen och igen och igen och igen och igen och igen var end-game och den fina stämningen när man tar ner bossar på ventrilo.
Kan kanske ses som en datanörds fotbollsmatch?

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

hmm.. känner inte för att ha jävligt tråkigt i 10 dagar (eller hur lång tid det nu tar att bli 70) för att sedan få ha kul.

Gäst
Gäst

nibon skrev:
hmm.. känner inte för att ha jävligt tråkigt i 10 dagar (eller hur lång tid det nu tar att bli 70) för att sedan få ha kul.

Är det din första gubbe så tar det nog bra längre än 10 dagar, prova 2 månader.

(OBS!OBS! Detta är ju om du inte sitter på någon fin 1-70 guide)

Soldier_Blue
Titel LAN-ätare
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 94

nibon skrev:

Har svårt att inte lägga en kommentar till detta inlägg:

Varför orka bry sig så mycket om att ta reda på varför folk gillar ett spel så mycket när man själv bevisligen inte har något intresse för det?

Som om jag som inte är sportintresserad skulle sitta och skriva i fotbollsforum: Jag förstår inte varför fotbolls-Em är så intressant?

Vetgirig? Nja, kanske sugen på en diskussion.....men hur stor chans är det att någon här kommer övertyga dig om varför du bör spela Wow?

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

Kan inte påstå att jag har något bättre för mig, så varför inte försöka?

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

You're dooomed! You're all dooomed...

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

WoW är nog det närmaste en drog man kan komma, jag har spelat sen release, försökt sluta flera gånger (Till och med sålt mitt acc) men ändå bara fortsatt.

Försöker sluta igen atm, får riktiga abstinensbesvär så fort jag inte har nåt annat att tänka på. Sitter nästan och skakar.

Vor'Dus
Titel LAN-ätare
Registrerad 2006-04-11
Inlägg 97

Ganska skämmigt, men jag kör WoW för att några av mina vänner kör det, om dem skulle slutat med det så skulle jag itne tveka en sekund över att sluta också.

Urban_krull
Registrerad 2006-05-11
Inlägg 508

Jag har fått känslan flera gånger att jag nog inte skulle bry mig om jag en dag loggar in och ser min karaktär stå naken med fiske spö. Men WoW blir roligare om man är vänner som spelar.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

Inte roligt att man inte kan flytta en char från en pve server till pvp :\ Har nämligen min main på en pvp server och sedan en alt sen tidigare på en pve server.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

Inte roligt att man inte kan flytta en char från en pve server till pvp :\ Har nämligen min main på en pvp server och sedan en alt sen tidigare på en pve server.

MaxC
Titel Proffs
Registrerad 2002-04-07
Inlägg 1 339

Spelade tidigare på Dragonblight, en PvE-server. Men när expansionen kom valde jag att avsluta kontot istället. Då hade jag spelat WoW i över 2 år och försakat på tok för mycket annat.

Men, nu sitter jag 6 timmar om dan med att leta nyheter till TF2 istället. Vad är skillnaden? :/

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

Jahopp, nu har jag fått min lock till lvl 26!

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

Jag ska inte byta till AoC p.g.a avsaknad av "riktiga" magi klasser, utan jag ska nog testa på Aion [url]http://eu.aiononline.com/en[/url] men jag kommer att vara kvar i WoW också.

Gäst
Gäst

Otacon skrev:
Jahopp, nu har jag fått min lock till lvl 26!

Nämen grattis!

Kan passa på att inflika att en karriär i WoW är svår för den som inte är beredd att lira många många timmar om dagen.
Det kan även vara svårt att slita sig ifrån datorn för att göra något viktigare eftersom du är "behövd" framför datorn.

Du gör som du vill men ett vänligt tips bara :).

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

Är det bara jag som ser tjusningen med RP-realms? (Eller RPPVP?)

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

Instämmer med Seraphaw

Körde i några månader, det som blir jobbigt, och kan ses som omvärlden som "beroendesymptom" tror jag är att man är "behövd" i mycket av vad man gör i spelet och får mycket svårt att pausa i stunden. WoW är inget dåligt spel enligt mig, men det tar lite för mkt tid... uten det hinner man ju....testa flera spel!

Gäst
Gäst

Otacon skrev:

Nej du är inte ensam, jag har väl försökt att starta upp en gubbe på olika RP servrar och det är nog mycket klokare att strunta i allt vad WoW egentligen handlar om (grinding, grinding och åter grinding) och bara gå runt i tavernan med en dvärg och försöka låta skotsk (vilket är grymt svårt, svårare än illidan).

Jag håller med inlägget ovanför, när jag väl slutade hade jag 3 år av spel som jag missat vilket var både tråkigt och skoj på samma gång!

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

Om man vill låta som en dvärg, så kan man alltid skaffa addonet dwarvenizer/trollizer. Vilket får än att låta som en dvärg eller ett troll!

Aye 'tis be a fine ale, lad :)

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

Seraphaw skrev:
nibon skrev:

Är det din första gubbe så tar det nog bra längre än 10 dagar, prova 2 månader.

(OBS!OBS! Detta är ju om du inte sitter på någon fin 1-70 guide)

Han menar ju såklart 10 dagars playtime....

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

Förövrigt så har jag inte spelat wow på över en månad nu, känns skönt och inte alls speciellt jobbigt.

Jobbigt bara att försöka få mitt konto sålt, svårt att få nästan fem lvl 70's sålda:(

Gäst
Gäst

ZzaK skrev:
Förövrigt så har jag inte spelat wow på över en månad nu, känns skönt och inte alls speciellt jobbigt.

Jobbigt bara att försöka få mitt konto sålt, svårt att få nästan fem lvl 70's sålda:(

Du får nog mest för pengarna om du flyttar över gubbarna på olika konton, är det någon som har bra gear/epic flying mount så flytta över till enskilt konto.

Och visst är det skönt ;)

Citat:
Han menar ju såklart 10 dagars playtime....

Jag föstår inte alls vad du menar, så klart att jag vet att han menar 10 dagar playtime?

There's some major confusion going on right now.

GeckoYamori
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 823

Otacon skrev:

Jag har kört på en RP realm sedan slutet av 2005. Jag är egentligen inte så intresserad av att rollspela mina gubbar, men när jag var ny i spelet och testade en massa realms så upptäckte jag att det rent allmänt fanns mer förnuftiga spelare på såna realms. Visst finns det de skrämmande typerna som gillar att ha cybersex med deras alver, men de håller sig mest isolerade i Silvermoon så jag slipper se dem :p

Azdeus
Titel Pelletsbud
Registrerad 2006-02-08
Inlägg 2 585

Otacon skrev:

Började spela på en RP realm strax efter att det släpptes och slutade för 8 månader sedan på en annan RP realm.

Så, nej som sagt, du är inte ensam.

Problemet är att det ibland kan vara svårt att få till det eftersom mängder faktiskt inte är intresserade av RP Realms utan bara vill dit för att få en "trevligare och mognare upplevelse".

Överlag var det en trevlig tid, och jag saknar fortfarande mängder med folk ifrån Earthen Ring. Jävligt mycket. =(

GeckoYamori skrev:
Visst finns det de skrämmande typerna som gillar att ha cybersex med deras alver, men de håller sig mest isolerade i Silvermoon så jag slipper se dem :p

Eller så drar man och Raidar Silvermoon, bara för att få banka lite cybersexare. >:) Jävlar vad skoj man hade ibland!

//General Mettle of Ari Scara.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-19
Inlägg 0

Alltså det stör mig det här att man inte kan flytta chars från en pve server till pvp. Har nämligen min warrior som är på lvl 54 på en pve (Emerald Dream) och vill ha den till en pvp server (The Maelstrom) som jag har min main på. :\ För skulle vilja ha en warrior, hellre än att levla min hunter som är på lvl 20 på pvp servern. Om man inte skulle enbart börja spela på warriorn och göra den till main, men vet inte.. :|

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av PCGamer Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 0 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.