|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2004-11-24
|
Nu är det bara vänta tills den 9; http://dragonage.bioware.com/
Och för er som inte vet vad det är så rekommendera jag att läsa;
http://forums.bioware.com/viewtopic.html?topic=557686&a
mp;forum=84
Nå hur många här är det som har väntat på detta?
|
|
|
Possible the universe would end
and it would be awesome
Redigerat 2009-11-05 07:48 av Dabrinko
Redigerat 2008-07-10 19:54 av Dabrinko
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-04-10
|
Åh, äntligen!
Release våren 2009 måntro?
Ska bli intressant att se hur mycket info vi får om storyn. Den är jag sugen på att veta mer om.
|
|
|
It's a handicap isn't it? Being so obviously American? - Illya Kuryakin
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-11-20
|
Ja, för fan. Min BG-nerv rycker konstant.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2004-01-31
|
Oh det här såg jag fram emot för några år sen, hade helt glömt bort det nu. Men det verkar bli kul, skönt att se ett spel som inte bygger på DnD.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2005-08-06
|
Skoj! hoppas det blir en positiv överaskning.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2004-11-24
|
Så vad är det vi får se den 9, det får troligen inte överträffa E3 så vad kan det vara några screenshots eller en trailer. Men jag tror inte det blir en gameplay video. Kanske lite artwork också
|
|
|
and it would be awesome
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2007-09-22
|
Allt från BioWare Forumet.
--------------------------------------------------
-----------------------------------
"As for teleportation, it's simply not something that magic can do. That's there as a rule as, while we want magic to be grand and powerful, we don't want it to trivialize the setting. Teleportation trivializes distance and obstacles (and makes it far too tempting for us to use for NPC's). Resurrection trivializes death. Certain things like mind control are allowed, but are considered abhorrent rather than 1st level spells that no-one thinks about."
"There's no "instant heal" magic?"
"There is no time travel, nor magic that affects time directly. Just like there is no teleportation (not even for NPC's), no dimensional portals and no resurrection. Zounds! Amazing, I know"
"Spellcasting is subject to extreme scrutiny. Some uses of magic are very much forbidden.
So while there is plenty of magic in the world and it has helped shape history in some large ways, it is not omnipresent nor without limits, and those who use it are relatively rare and subject to restrictions."
"There's no plan for any kind of potion that instantly provides health or mana. There's something like a mana potion, I guess but it has definite drawbacks and would be a more strategic decision to use rather than a no-brainer (more potions = more mana/health in a fight = duh).
The closest we come is a potion that lets you stretch what mana you have a little further, but it has drawbacks to consider as well, making it more of a tactical consideration instead of a no-brainer."
"And the entire point is moot. Under no circumstances do you actually conjure, summon, transmute, transmogrify, doodle or call any kind of animal into appearing to do your bidding."
"Who says there will be such a thing as an ability to charm someone? There won't, so no."
--------------------------------------------------
-----------------------------------
Väldigt intressant, jag gillar att man väljer att gå Low Magic hållet istället för potion, spell spamande. Annorlunda (nästan alla fantasy RPG är så mycket "High Fantasy" det kan bli) och dessutom ser det rent balans-mässigt väldigt kul ut. Hatar att tricket för att slåss är att dricka massa drycker som på något ologiskt viss läker all sår.
Edit: Det ser inte ut att bli några "insta Heals" heller.
|
|
|
Redigerat 2008-07-10 00:11 av gike
Redigerat 2008-07-09 21:59 av gike
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2005-03-05
|
Nu börjar hypen för Dragon Age att växa igen; Magi-systemet låter riktigt spännande och världen verkar intressant.
Dessutom tycker jag det är fräckt med idén att låta olika karaktärer starta på olika platser (beroende på bakgrund och tillhörighet). Och oavsett om det spelar någon större roll under resten av spelet ger det mersmak inför omspelningar.
Inget nytt på hemsidan ännu..
|
|
|
Oh, jewels and binoculars hang from the head of the mule.
But these visions of Johanna, they make it all seem so cruel.
Redigerat 2008-07-09 22:19 av Metropolis
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-11-20
|
Så, eh...
Ingen magic missile?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2003-03-03
|
Aha! Med lite tur blir det en intervju på E3. Så vad undrar vi?!  En allmän presentation får man ju ha. Det var så länge sen man såg det att en recap nog kan vara på sin plats. Har kikat lite på forumet och så, men mer om världen, balans/magier/klasser, hur mkt rpg det blir, format, oj... undrar hur mkt man hinner på 30 minuter...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-11-20
|
Perspektivet hörde jag senast ska vara som BG i strider och som KOTOR/Mass Effect under "upptäckar"-delen.
Kar-de-mumma!
(MEN VAFAN, det står att det kommer mer den 9 juli och det är den 9 juli i typ en halvtimme till, bara... Ajusteja, amerikansk tid)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-04-10
|
Notera dock att informationen om magin är gammal. Sånt är alltid "subject to change", men visst, generellt lär det mesta stämma såklart.
Thomas: Fokusera på back stories och själva storyn i sig. Det är nog det mesta och bästa du kan få ut på 30 minuter som vi så här långt inte känner till så mycket om.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-04-10
|
Afternoon Bioware time (östra Kanada) ska infon komma. Stay tuned.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-11-20
|
Klockan är... snart 15 där, vä? 8 eller 9 timmars förskjutning?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-04-10
|
My bad. Västra Kanada ska det vara. Vancouver är de väl baserade i?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2003-03-03
|
Mjo, tror det också. Å andra sidan får man tänka lite brett också. Det var så länge sen vi skrev om DA att det nog får bli en del allmänt. Förlåt Saar, jag vet att hela ditt inre jag skriker "men jag viiiiiiiiiilll veta mer om karaktärsutveckling och loren. Vilken metall görs rustningarna av? Vad väger tvåhandssvärden och har kvinnorna tidsäkta, slitet hår och fula tänder? Det ska KÄNNAS att spela ett äkta RPG!" Typ? 
Borde iaf gå att se hur mkt hardcore resp. mjukismainstream-RPG det är. Intressant att veta till vilka de riktar sig. Fast å andra sidan lyckades de rätt bra med ex. KotoR, som väl ändå hamnar rätt mkt i mittenfåran. Dessutom gör de inga dåliga spel, punkt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-11-20
|
Jamen, de har ju rent ut sagt dykt ner i mittfåran och kladdat ner sig ordentligt med JE och ME.
Tillbaks till rötterna, Bioware, ge oss lite Hardcore.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2003-03-03
|
Heh. Tja, mjo... det är märkligt, de gör det jäkligt bra - tycker både JE och ME är + 80-spel, men jag förstår dig absolut. Man vill ha nåt riktigt mustigt att grotta ner sig i med tio ostmackor, kaffe eller mjölk och en pläd. I en vecka.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-04-10
|
Visst är jag hardcore RPG-nörd, men vad fasen. Dragon Age är RPG-nördarnas potentiella Jesus...vi har inte fått någon ordentlig underhållning sedan BG, Fallout och Planescape. Dragon Age kan vara det vi har väntat på.
Ska nog sitta uppe och vaka deras hemsida.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-04-10
|
JE var väldigt mediokert enligt min mening. ME är mycket bättre. Men allt är fortfarande för mainstream i förhållande till de tidigare titlarna.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2007-09-22
|
-Fråga om hur karaktärens bakgrund funkar (standard eller mer djup en lite text man skriver om karaktären).
-Hur man får tillbaka liv om man inte kommer kunna använda traditonela heals och potion.
-Vad som hände om en kommpanion dör när man inte kan återupväcka folk från det döda enligt deras lore.
-Hur storskaliga kommer striderna var (hur många fiande på skärmen).
-Är det onda och goda val eller försöker de ha en mer grå värld.
-Kommer Drakar vara vanliga med tanke på spelets namn.
-Hur många timmars speltid kommer kampanjen att vara.
-Finns det många andra raser eller är det mäst bar människor.
-Magiker kan ha rustning hur balanserar man det.
-Hur funkar dialoger och de (NPC)sociala delarna.
-Kommer världen var öppen eller en linjär kampanj.
-Vad har dem för revulotionerande planer för komapanjonerna.
-Hur många klasser kommer dem ha, kommer det finnas avancerade klasser (tänk prestige class typ) och hur lär man sig dem.
-Vad ligger närmast gällande stiderna Mass effect eller NWN.
Det är min lista med förslag av frågor. Ursäkta möjlig fel stavningar men klocka är över tolv och jag börjar bli trött. Hoppas dem ger några bra id´er.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-11-20
|
De har sina kassakor i JE och ME, de har råd att "leka" med DA.
Ge oss vad vi vill ha!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2003-03-03
|
Tycker du lyckades rätt bra med tanke på den korta betänketiden, gike. 
Usch, jag börjar nästan grina när jag tänker på vad jag ska hinna med före E3. Men så är det. Bara att köpa läget. Inte alla som får lira Fallout 3, FC2, L4D och kolla på DA den kommande veckan. Får se det så. Pust.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2004-11-24
|
gike skrev:
-Kommer Drakar vara vanliga med tanke på spelets namn.
-Finns det många andra raser eller är det mäst bar människor.
-Magiker kan ha rustning hur balanserar man det.
-Hur många klasser kommer dem ha, kommer det finnas avancerade klasser (tänk prestige class typ) och hur lär man sig dem.
-Vad ligger närmast gällande stiderna Mass effect eller NWN.
Dom här finns det svar; på drakar finns men dom är inte vanliga namnet dragon age är namnet på tiden i den världen som medeltiden.
Det kommer bara finnas en kampanj ingen multiplayer
tre ras människa, dvärg och alv
3 från början men sen finns det olika grenar vi vet att det finns en magiker och en warrior ungefär.
och strider är det närmast NWN
|
|
|
and it would be awesome
Redigerat 2008-07-10 00:15 av Judas
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-04-10
|
Drakar är inte "vanliga" och spelar ingen vital del för huvudstoryn. Det har jag också läst dev post om.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2004-11-24
|
Du får inte glömma att dom har en intelligens som en aggressiv delfine.
|
|
|
and it would be awesome
Redigerat 2008-07-10 00:40 av Judas
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-04-10
|
Under tiden vi väntar rekommenderar jag den här länken:
http://dragonagecentral.com/
Den plockar ut alla dev posts från det officiella forumet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-11-20
|
Jahapp, det var ju sämre än Fallout 3-trailern.
Ett announcement om att trailern kommer på TV som man inte kan se.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2002-04-10
|
Ja...lite av en besvikelse får man ju säga.
Men nu vet vi i och för sig att det första Dragon Age heter Origins. Alltid nånting antar jag.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titel
Registrerad
2003-01-27
|
Saarbrücken skrev: My bad. Västra Kanada ska det vara. Vancouver är de väl baserade i?
De är i Edmonton, som ligger 8 timmar efter oss.
Och visst var hemsidan en besvikelse. Hade ju hoppats på någonting, men icke.
|
|
Svensk Elder Scrolls sida
Redigerat 2008-07-10 19:44 av Kazutoyo
|